El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat començarà aquest any

El consell de ministres ha licitat les obres, reivindicades històricament, que costaran més de 83 milions d'euros i trigaran 4 anys
El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat començarà aquest any

El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat començarà aquest any

El consell de ministres ha licitat les obres, reivindicades històricament, que costaran més de 83 milions d'euros i trigaran 4 anys
Quim Balaguer Actualitzat
TEMA:
Infraestructures
El Consell de Ministres licita el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat

La nova estació serà soterrada

Sant Feliu de Llobregat és més a prop de dir adéu a les vies que històricament han partit la ciutat pel mig. El consell de ministres ha aprovat aquest divendres la licitació de les obres de soterrament de les vies a la capital del Baix Llobregat per un import 83,25 milions d'euros.

Els treballs preveuen el cobriment de més d'1,5 quilòmetres de l'actual traçat ferroviari, la supressió del pas a nivell i la construcció d'una nova estació soterrada en un termini de 44 mesos.

 

 

El projecte preveu el soterrament complet de les vies del tren a tot el terme municipal de Sant Feliu, des de la riera de Pahïssa fins a la carretera de la Sànson, per on circulen principalment els trens de les línies R1 i R4 de Rodalies.

L'actuació es desenvoluparà sobre una longitud total de 2.955 metres, dels quals 1.545 són soterrats. El traçat comença a tocar amb el carrer Agricultura, a la zona industrial de Sant Feliu, i s'acaba al seu pas per l'autovia B-23, ja en terme municipal de Sant Joan Despí.

L'obra s'executarà mitjançant un túnel en mina i amb l'ús de pantalles per evitar la instal·lació de vies provisionals. Durant les obres s'habilitarà una estació provisional per no interrompre el servei. L'estació definitiva serà soterrada, en un lloc molt proper a l'actual, que no es conservarà.

El soterrament de les vies és una reclamació històrica de Sant Feliu de Llobregat. A més de l'afectació urbanística, una de les principals raons és la perillositat del pas a nivell, on hi ha hagut nombrosos accidents mortals. Cada dia, unes 10.000 persones travessen a peu el pas a nivell que ara desapareixerà.

 

Nou espai de futur


Un cop acabades les obres de soterrament, es recuperarà una àrea de 120.000 metres quadrats de sòl al mig de la ciutat. Es disposarà d'un nou espai urbà amb una gran avinguda que tindrà una amplada mínima de 40 metres.

De cara a la reordenació de l'espai que quedarà alliberat, l'Ajuntament ja ha aprovat les bases per convocar un concurs internacional. La intenció és que, en aquest nou eix, s'hi construeixen entre 400 i 600 habitatges, amb més del 40% d'habitatge públic, i nous parcs.

 

ARXIVAT A:
Infraestructures Mobilitat