Estats Units

El sistema per a mòbils de Google supera el d'Apple als Estats Units

Google ha arraconat la poderosa Apple, si més no pel que fa al mercat dels mòbils i als Estats Units. Ara caldrà esbrinar si és només una situació accidental o si indica una tendència, que faria reflexionar de nou sobre els riscos de les plataformes tancades.

Actualitzat
Els mòbils que fan servir el sistema operatiu Android, de Google, representen el 28% dels aparells en circulació als Estats Units, segons una recerca del grup NPD. Google es troba just darrere de Rsearch in Motion (RIM), que continua liderant el mercat amb la popular Blackberry, dominadora amb una quota del 36%.

L'iPhone, que als Estats Units es ven només d'acord amb l'operador AT&T, ha retrocedit durant el primer trimestre del 2010 i topa amb una quota del 21%.

Els mòbils de nova generació, anomenats "smartphones", són en realitat petits ordinadors amb tot de programes incorporats i amb accés a internet, una possibilitat que els ha convertit en eines de navegació i gestió de les xarxes socials a més de l'aparell preferit per als negocis de l'entreteniment.

Per això s'han convertit en un camp de batalla de les grans empreses del sector tecnològic. Google té el seu telèfon, el Nexus One, mentre que Apple anuncia que ha venut milions d'iPhone i que els seus usuaris s'han descarregat més de dues-centes mil aplicacions per al mòbil.

Però els lligams entre Apple i un operador (a Espanya el procediment s'ha repetit amb Movistar) sembla que no han fet prou feliços els usuaris, que desitgen més llibertat a l'hora de combinar l'elecció d'un aparell i la tria d'uns serveis que qualsevol podria proporcionar.

Microsoft, per la seva banda, ha presentat un telèfon propi i mira que el seu sistema operatiu s'estengui en altres aparells. No se sap com acabarà aquesta confrontació però a Apple és probable que estiguin calculant si aquests percentatges els han de preocupar o si mantenir la seva marca de qualitat té com a peatge forçós aquesta tercera posició al mercat.

Anar al contingut