El sector alimentari, tocat pel Mobile: de menjar de luxe "low cost" a possibles demandes

Alguns majoristes de marisc estan buscant una sortida als seus productes i el sector càrnic està estudiant posar una demanda
El sector alimentari, tocat pel Mobile: de menjar de luxe "low cost" a possibles demandes

El sector alimentari, tocat pel Mobile: de menjar de luxe "low cost" a possibles demandes

Alguns majoristes de marisc estan buscant una sortida als seus productes i el sector càrnic està estudiant posar una demanda
Redacció Actualitzat

La cancel·lació del Mobile World Congress ha suposat una sèrie de danys col·laterals en les empreses majoristes de l'alimentació i serveis en general. Alguns es preparaven des de feia mesos per atendre als assistents al congrés.

Moltes empreses segueixen fent una avaluació dels danys ocasionats per la decisió de suspendre'l. En alguns casos això ha suposat aturar pràcticament tota l'activitat i haver de prescindir d'alguns treballadors. Per exemple, l'empresa de catering "Food and Mambo" ha hagut de fer fora a la meitat de la plantilla. El Mobile suposa per a ells el 35% de la seva facturació anual.

Roger Aubet, xef i propietari Food and Mambo:

"Eren 30 persones preparant menjars. Ara sembla que estiguem a punt d'agafar vacances. Dir a 15 persones us n'heu d'anar a casa, és molt dur"

El sector de l'alimentació ha quedat tocat per la cancel·lació del Mobile. Martí Colomer, majorista càrnic, tenia previst servir 4 tones de carn, sobretot vedella d'alta qualitat, al llarg dels 4 dies de congrés.

 

 

 

Martí Colomer, director secció restauració Companyia General Càrnia:

"És una fira que és bastant important per a nosaltres. Normalment sempre venem un 10% o 15% més de producte càrnic, aquesta setmana del Mobile. aquesta setmana perdrem un 10% de vendes"

De fet, l'associació de magatzems frigorífics de carn, que agrupa 250 grans companyies, estudia presentar una demanda per reclamar compensacions.

José Fríguls, president de l'Associació Empresarial Càrnica Anafric:

"Moltes empreses s'han vist afectades per aquesta decisió que creiem que no està justificada. No diem de posar una demanda d'immediat. Mirem l'informe i de l'informe decidirem com ho fem"

 

Els productes més exclusius, com el marisc, tripliquen la demanda durant el Mobile World Congress. Ara, els majoristes que els havien de vendre als restaurants els estan buscant una sortida.

Jordi Cubells, director general Maresmar:

"Aquest excedent, en ser un producte que no és fàcil de vendre en les èpoques que som, haurem d'ofertar-los per sota del preu que nosaltres l'hem comprat"

I entre el marisc que busca una sortida hi ha els crancs reials, que a la taula del restaurant costen entre 300 i 400 euros. En una setmana qualsevol de febrer, aquest majorista de peix i marisc normalment en ven una trentena, però ara busca alternatives per als 300 que pensava col·locar coincidint amb el congrés de mòbils.

Amb tot, des de l'Associació d'Empreses de Mercabarna han assegurat que la cancel·lació de l'MWC no ha provocat una "crisi" ni una "alarma" entre les companyies que l'integren i han garantit que estan "preparats" per fer front a aquesta situació.

 

 

 

"En general, no tenim un estoc de producte per col·locar", han indicat les mateixes fonts, que han recalcat que no travessen per "una situació extraordinària" perquè estan "habituats" a què s'anul·lin comandes.

Han especificat que la majoria d'empreses d'alimentació, com les que treballen amb fruita i hortalisses, no estan tenint problemes, tot i que han admès que alguns majoristes "puntuals" de peix fresc i marisc travessen una conjuntura una mica més delicada per desfer-se de productes més exclusius.

"Hi ha empreses que deixaran de facturar diners per l'MWC, però la incidència en les empreses de restauració és molt baixa", han matisat.

L'anul·lació de l'MWC està repercutint també en molts altres àmbits econòmics, com el sector hoteler, els establiments d'oci o els taxis i VTC, que generalment aprofitaven aquest congrés tecnològic per fer l'agost en ple febrer.

 

Barcelona busca pal·liar l'impacte de la cancel·lació del Mobile

L'Ajuntament de Barcelona ha fet públic que llançarà una setmana d'ofertes turístiques. Serà la Barcelona Opportunity Week, i així s'ha anunciat a una trentena d'agents econòmics de la ciutat.

La setmana que ve es donarà contingut a aquests paquets turístics, que inclouran ofertes hoteleres, gastronòmiques i culturals.

VÍDEOS RELACIONATS