La Unió Europea suspèn tots els vols dels Boeing 737 Max com l'accidentat a Etiòpia

L'Agència Europea de Seguretat Aèria s'ha afegit a la prohibició que ja havien decretat molts països europeus i asiàtics, que han immobilitzat tots els aparells d'aquest model
La Unió Europea suspèn tots els vols dels Boeing 737 Max com l'accidentat a Etiòpia

La Unió Europea suspèn tots els vols dels Boeing 737 Max com l'accidentat a Etiòpia

L'Agència Europea de Seguretat Aèria s'ha afegit a la prohibició que ja havien decretat molts països europeus i asiàtics, que han immobilitzat tots els aparells d'aquest model
Quim Balaguer Actualitzat
TEMA:
Aeroports
Boeing 737 Max

Els Boeing 737 Max no podran volar de moment a Europa

Prohibits a Europa els vols dels Boeing 737 Max 8 i 737 Max 9. L'Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) ha anunciat aquest dimarts a la tarda la suspensió de tots els vols comercials a Europa arran de l'accident de diumenge d'un d'aquests models a Etiòpia.

La EASA justifica aquesta decisió en la necessitat de garantir la seguretat dels passatgers després del segon accident en pocs mesos d'un dels models més nous del fabricant nord-americà.

 

 

Diversos països veten els Boeing 737 Max

L'anunci de la EASA ha arribat després que molts països europeus ja havien prohibit els vols als seus territoris. El Regne Unit, França, Alemanya, Irlanda i Àustria han estat els primers que aquest dimarts han decidit immobilitzar tots els els aparells Boeing 737 Max 8 mentre no s'aclareixin les causes de l'accident de diumenge a Etiòpia en què van morir 157 persones, entre elles un veí de Granollers.

Abans ja ho havien fet Malàisia, Austràlia, Singapur, la Xina, Indonèsia i altres països asiàtics. Al marge de la decisió dels països, algunes companyies aèries, com la noruega Norwegian, també havien decidit unilateralment deixar a terra els seus Boeing 737 Max 8.

 

Por als Estats Units

Els Estats Units, en canvi, han refermat la seva confiança en Boeing i no ordenaran la immobilització dels 737 Max 8 mentre no se sàpiguen les causes de l'accident de diumenge.

Malgrat aquest aval, el cert és que moltes tripulacions i molts passatgers de companyies aèries nord-americanes es neguen a embarcar a bord d'aquests avions davant dels dubtes sobre la seva fiabilitat.

El pànic a volar amb aquests aparells s'ha estès fins al punt que el sindicat del personal de cabina d'American Airlines ha demanat als seus afiliats que no hi pugin a bord si no se senten segurs.

Les crides a les autoritats perquè deixin a terra els Boeing 737 Max 8 també han arribat des de la classe política. Diversos senadors, tant republicans com demòcrates, han demanat a l'Agència Federal de l'Aviació dels Estats Units que els impedeixi volar.

 

Modificacions tècniques


De moment, l'Agència Federal de l'Aviació dels Estats Units s'ha limitat a demanar a Boeing que introdueixi modificacions en l'aparell, específicament al mecanisme de control per evitar l'entrada en pèrdua.

I és que l'accident de diumenge del Boeing d'Ethiopian Airlines és el segon d'aquest model en pocs mesos. El 29 d'octubre de 2018, un altre Boeing 737 Max 8, de la companyia indonesia Lion Air, es va estavellar al mar pocs minuts després d'enlairar-se de l'aeroport de Jakarta amb 189 persones a bord.

Les investigacions preliminars de l'accident d'Indonèsia apunten a un error del sistema automàtic d'aquest model que inclina el morro cap avall quan detecta que no té prou velocitat per mantenir-se en l'aire.

 

L'aparell és segur, diu Boeing


Enmig de tota aquesta polèmica pel seu flamant model, Boeing ha fet un comunicat on assegura comprendre la decisió presa pels països que l'han prohibit volar, però referma la seva total confiança en la seguretat dels 737 Max.

 

En els dos dies posteriors a l'accident d'Etiòpia, les accions de Boeing a la borsa han perdut vint mil milions de dòlars. L'any passat les vendes del nou 737 Max 8 van representar un terç dels beneficis del fabricant nord-americà.

 

Poca incidència al Prat
 

L'aeroport de Barcelona-ElPrat no preveu afectacions per la suspensió d'operacions a Europa dels Boeing 737 Max que ha ordenat l'Agència de Seguretat Aèria.

Vueling, la principal companyia amb base al Prat, no utilitza l'avió vetat, i només té aparells del fabricant europeu Airbus a la seva flota.

La noruega de baix cost Norwegian té 18 Boeings 737 Max però aquests avions no cobreixen rutes amb sortida o arribada a Barcelona.

 

 

ARXIVAT A:
Aeroports