Barcelona

El RACC reclama que es prohibeixi el pas de camions per l'N-340 i l'N-240 per reduir l'accidentalitat

A Catalunya, es podrien reduir els 10 morts i 35 ferits greus que, de mitjana, cada any hi ha a l'N-340

RedaccióActualitzat

Un estudi de la Fundació RACC aposta per obligar els camions que circulen per la Nacional 340, a les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre, i per la Nacional 240, a les comarques de Lleida, a passar per les autopistes de pagament AP-7 i AP-2, respectivament, amb un 50% de descompte. Es tracta d'aplicar el model que ja funciona amb èxit a Girona. D'aquesta manera, assegura el RACC, s'evitarien entre 10 i 15 morts cada any a Catalunya i també hi hauria un alt benefici social.

L'informe compara dades com la sinistralitat i mortalitat entre vies de gran capacitat i carreteres convencionals. Segons les dades presentades, a les vies de gran capacitat succeeix un accident amb morts i/o ferits greus amb un vehicle pesant implicat cada 16,6 dies. A les carreteres convencionals té lloc cada 5,3 dies.

L'estudi del RACC és d'àmbit estatal i proposa aplicar aquesta mesura en 24 trams de carretera. El Club aposta per aquesta mesura que podria ajudar a reduir fins a 79morts i 214 ferits greus anuals en accidents a les vies convencionals afectades.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut