Barcelona

El president de Renfe demana perdó pel caos de Rodalies que ha afectat 18.000 usuaris

El president de Renfe, José Salgueiro, ha demanat disculpes als usuaris afectats pels retards en una altra jornada negra a Rodalies. En aquest cas, el focus dels retards ha estat l'avaria d'un tren a Gavà. El balanç final és de 18.000 usuaris afectats pels retards i cancel·lacions, si se sumen els viatgers dels 85 trens de rodalies, tretze de mitjana distància i tres de llarga distància que se n'han vist perjudicats. Segons Renfe, el tren avariat tenia gairebé 30 anys, el van reformar de dalt a baix l'any 2000, i acabava de passar la revisió tècnica.

Actualitzat
José Salgueiro s'ha disculpat pels retards i cancel·lacions, però també ha fet notar que sempre que hi ha obres es corre el risc que es repeteixi aquesta situació. En aquest sentit, ha recordat que Renfe tenia l'opció de suprimir el servei mentre duressin les obres entre Sant Andreu i la Sagrera -que estan previstes en dos anys- o bé intentar minimitzar l'impacte de les obres, que és l'opció que s'ha escollit. Salgueiro ha fet aquestes declaracions des de Barcelona, on s'ha traslladat després de l'avaria.

La qüestió, però, és que els problemes no han vingut per la C2 nord, sinó per la banda sud, perquè el tren s'ha espatllat entre les estacions de Gavà i el Prat. A més a més, l'incident ha tingut lloc a primera hora del matí del primer feiner amb les obres en marxa. Això s'ha sumat a la protesta de passatgers que venien de Girona, que s'han negat a ensenyar el bitllet al revisor per protestar per l'increment del temps de trajecte i l'augment dels preus dels bitllets. Això ha aturat el tren uns 40 minuts.

Una usuària del 3cat24 ens envia quatre vídeos del tren incendiat i el periple dels passatgers

La Noèlia Balastegui, una usuària del 3cat24, ha estat un dels passatgers que han viscut el periple per l'incendi que ha afectat una locomotora del tren en què circulaven. La Noèlia ha pogut plasmar l'experiència en diversos vídeos en què es pot veure com els usuaris de Renfe han viscut el moment de l'incendi i, posteriorment, com han hagut d'anar caminant per la via fins a l'estació més pròxima, la de Gavà.



Modificació del servei per les obres de l'AVE

Des de dissabte hi ha dues línies de rodalies amb modificacions, i aquest dilluns passen la prova de foc, ja que és el primer dia en què l'afluència de viatgers serà màxima. La principal novetat és que la línia C10, que fins ara connectava amb l'aeroport del Prat, queda integrada dins del recorregut de la línia C2 nord, que ara té l'origen a Sant Celoni i acaba a l'aeroport. La C2 sud va de Sant Vicenç a l'estació de França. De Sant Vicenç de Calders a Sant Celoni caldrà fer transbordament a les estacions de Sants o Passeig de Gràcia.

L'anomenat servei transversal, entre Granollers i Castelldefels, es podrà fer sense necessitat de transbordament a Barcelona. A la línia 1, entre Maçanet i l'Hospitalet, els trens trigaran tres minuts més per recórrer el trajecte, però tots pararan a Montgat, Montgat-Nord i Cabrera de Mar. Les línies 3 i 4 tindran alguns combois més que ara. Les obres duraran dos anys i comportaran un canvi total de l'estació de Sant Andreu Comtal.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut