El Port de Barcelona i Merlin volen crear 4.000 llocs de feina invertint 810 milions a Nissan

Segons ha pogut saber TV3, la infraestructura portuària està dins del projecte que competiria amb el de l'australiana Goodman

Iván GutiérrezActualitzat

Nissan Barcelona veu com els pocs trens d'oportunitats que li queden van passant i el temps s'acaba. La xinesa Great Wall, la favorita de sindicats i administració per reindustrialitzar la planta, continua sense donar senyals de vida, i això ha desfermat una cursa de projectes logístics.

Segons ha pogut saber TV3, l'últim projecte sobre la taula és el del Port de Barcelona i Merlin Properties, que volen invertir-hi 810 milions d'euros per desenvolupar més de 300.000 metres quadrats de logística industrial.

Hi hauria una nau gran de 100.000 metres quadrats, perquè s'instal·li un hub mundial, i dues naus de 45.000 metres quadrats.

Tot plegat, crearia fins a 4.000 llocs de feina, que podrien absorbir els treballadors de Nissan a través de plans de formació per adaptar la seva experiència a la de la logística industrial. Això vol dir que no serien naus per moure paquets de comerç electrònic, sinó grans plataformes dedicades al trànsit marítim en coordinació amb el port per fer créixer la infraestructura de retruc. 

També hi hauria una part de data centers hyperescala, un gran parc de naus plenes de servidors per emmagatzemar dades que s'alimentarien de plaques fotovoltaiques.


L'australiana Goodman, l'altre gran projecte

L'altre gran projecte logístic és el de l'australiana Goodman, que, segons ha explicat aquest divendres en un comunicat, també vol fer centres de dades. Però el pes, sobretot, és per al comerç electrònic, tant a Nissan Zona Franca com a Montcada.

Prometen invertir 550 milions d'euros per gestionar els 550.000 m2 de la parcel·la de la Zona Franca, i quedar-se en propietat amb la planta de Montcada. Tot plegat, les previsions que han anunciat és generar 3.200 llocs de treball.

 

Rebuig dels sindicats

Els sindicats sempre han rebutjat qualsevol opció que no sigui industrial, i ni s'han plantejat una alternativa logística. Però, si l'opció xinesa cau, el pla B del hub elèctric d'una gran fàbrica compartida per empreses petites al voltant del cotxe elèctric, haurà de veure com s'encaixa amb les propostes logístiques.

Propostes que poden passar de ser el segon plat del pla B a una de les potes que sustentin part de la recol·locació dels treballadors si Great Wall es retira definitivament.

ARXIVAT A:
Nissan
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut