El pont del Treball Digne deixa d'unir els seus extrems i s'enderrocarà a partir d'aquest dilluns
El pont del Treball Digne de Barcelona ha quedat tancat a la circulació i a partir d'aquest dilluns començaran els treballs per enderrocar-lo. Des d'aquesta tarda s'ha desviat el trànsit per un nou pont provisional que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu. Aquestes obres facilitaran la instal·lació de les vies de l'AVE als accessos de l'estació de la Sagrera.
El pont del Treball Digne deixa d'unir els seus extrems i s'enderrocarà a partir d'aquest dilluns
Barcelona

El pont del Treball Digne deixa d'unir els seus extrems i s'enderrocarà a partir d'aquest dilluns

El pont del Treball Digne de Barcelona ha quedat tancat a la circulació i a partir d'aquest dilluns començaran els treballs per enderrocar-lo. Des d'aquesta tarda s'ha desviat el trànsit per un nou pont provisional que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu. Aquestes obres facilitaran la instal·lació de les vies de l'AVE als accessos de l'estació de la Sagrera.

RedaccióActualitzat
Els últims "visitants" del pont del Treball Digne abans del seu enderrocament.
El pont, construït a finals del segle XIX, unia els districtes de Sant Andreu i Sant Martí separats pel corredor ferroviari.
Els operaris han treballat de valent per tenir a punt el nou pont que substituirà, provisionalment i a partir d'aquest mateix diumenge, el del Treball Digne i permetrà travessar en aquest punt el corredor ferroviari de Sant Andreu.

Situat a un centenar de metres al nord del pont antic, té tres carrils de circulació, dos en direcció muntanya i un en sentit mar, així com una vorera per als vianants i un carril exclusiu per a ciclistes.

Tot plegat suposarà una afectació del trànsit de poc més de mig quilòmetre. Els vehicles que vagin cap a Sant Martí hauran de pujar pel carrer Berenguer de Palou, girar a la dreta per Clara Zetkin, i un cop salvades les vies recuperar el carrer del Pont del Treball. En sentit contrari, desembocaran directament al carrer de la Sagrera, en direcció al centre de la ciutat.

L'obra ha suposat també el trasllat, uns metres, de la parada de les línies 26, 36 i 40 al carrer Berenguer de Palou.

Quan acabi la urbanització de la zona, el pont provisional desapareixerà en quedar integrat en la gran llosa que cobrirà l'estació d'alta velocitat de la Sagrera, que també servirà de base per al que serà el parc més gran de Barcelona, amb 40 hectàrees.

Adéu a un pont centenari

Aquest mateix dilluns començarà l'enderrocament de l'antic pont, imprescindible perquè els pilars coincideixen amb el traçat de les vies de l'AVE.

Construït a finals del segle XIX per connectar els districtes de Sant Andreu i Sant Martí, i anomenat en principi pont de la Sagrera, permetia a milers de treballadors anar cada dia a la feina . Per homenatjar-los, el 1980 es va rebatejar com a Pont del Treball, i recentment s'hi va afegir el qualificatiu de "Digne".

Alguns nens han aprofitat les seves últimes hores per jugar a futbol pels carrils on fins fa poc encara circulaven vehicles. D'altres, s'han fet fotos de record aprofitant els últims moments de la història d'aquest pont centenari.

L'antic Pont del Treball, un cop acabades les obres a la zona, es reobrirà al trànsit, però ja com un carrer normal envoltat d'arbrat.

Anar al contingut