Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat
Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat
Barcelona

El nou conseller de Territori defensa l'aplicació de l'eurovinyeta a les carreteres que depenen de la Generalitat

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, defensa l'aplicació de l'eurovinyeta a les vies que depenen de la Generalitat. En declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", Vila també ha anunciat que vol negociar amb el govern espanyol que aquesta mesura es posi en marxa a les carreteres que depenen de l'Estat.

RedaccióActualitzat
El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, defensa l'aplicació de l'eurovinyeta a les vies que depenen de la Generalitat, però vol que la mesura s'implanti, de forma concertada, a la resta de vies que depenen de l'Estat i d'operadors privats, i anuncia que iniciarà negociacions per fer-ho possible.

Amb l'eurovinyeta, es fa pagar als qui facin servir una carretera en funció del tram que n'utilitzin. És un sistema que defensa Europa, però que el govern espanyol no vol aplicar. Tot i això, el conseller ha explicat a "El matí de Catalunya Ràdio" que vol negociar aquesta qüestió amb Madrid: "Sóc partidari d'incorporar l'eurovinyeta en els propers anys a les nostres carreteres, a la nostra xarxa viària. Dit això, és absolutament imprescindible que això es faci concertadament, si podem. A Catalunya hi ha un problema de coherència, el de gestió de les carreteres, en la mesura que algunes continuen sent de titularitat estatal i altres estan gestionades privadament. Hem d'harmonitzar aquest model".

Vila inaugurarà divendres, juntament amb el president de la Generalitat, Artur Mas, el desdoblament de l'Eix Transversal, a la C-25, una infraestructura on la Generalitat vol aplicar l'eurovinyeta. Això vol dir que, si s'aplica, els transportistes que utilitzen tot l'Eix, des de Cervera fins a Caldes de Malavella, hauran de pagar.

El conseller de Territori i Sostenibilitat no pot concretar quan es reprendran les obres de la línia 9 del metro perquè, segons ha explicat, prop del 40% del pressupost del departament l'ha d'utilitzar per pagar deutes pendents.




Anar al contingut