Barcelona

El negoci de la prostitució, a l'alça durant el Mobile: mite o realitat?

Les xifres de facturació que generen durant el Mobile prostíbuls, clubs o agències de prostitució no surten a la llum i ens preguntem quin és l'impacte real dels serveis sexuals durant aquests dies

Ferran MorenoActualitzat

El Mobile World Congress és un negoci per a diversos sectors de la ciutat, com l'hoteler, la restauració o l'oci nocturn. Però, ho és també per a la prostitució?

Els locals d'oci nocturn de Barcelona preveien facturar 120 milions d'euros per l'efecte del Mobile. En aquesta xifra, però, no es calcula el volum de negoci que poden generar prostíbuls, clubs o agències de prostitució.

Furgonetes davant de restaurants, discoteques i prostíbuls són uns dels indicatius de l'increment del servei de prostitució durant els dies del Mobile. Tot i això, la Conxa Borrell, treballadora sexual i secretària general del sindicat OTRAS, explica que les que treballen pel seu compte no se'n beneficien.

"La treballadora independent aquests dies treballa molt menys"

La Sabrina Sánchez, treballadora sexual, també confirma que els clubs són els que s'emporten els guanys els dies del Mobile:

"El club no ha de pagar la seguretat social, cap impost, no ha de pagar cap cotització"

 

L'increment de la feina comporta conseqüències per a les treballadores dels clubs. Diferents prostitutes constaten pressions per part dels clubs durant els dies del Mobile:

"T'envien a qualsevol lloc on un client demani un servei. Baixen molt el llistó de la seguretat perquè veuen diners i no els preocupen les noies"

"Els clubs envien qualsevol noia. Llavors, si no ets la que el client volia, has d'aguantar tu el seu malestar"

Les agències de prostitució, a l'alça durant el Mobile

L'empresa Apricots té locals on van a treballar les "escorts", amb els seus clients del Mobile. Núria Golanó, directora de màrqueting de l'empresa, explica que aquests dies augmenten fins a un 35% la facturació.

"La possibilitat de visibilitat que té una independent, no és la mateixa que té una empresa. Els recursos no són els mateixos. Llavors, òbviament que ens emportem part del negoci. Molts [clients] aprofiten, venen, es relaxen, tenen un intercanvi emocional i una culminació"

 

 

El coordinador d'un dels webs que agrega anuncis de prostitució, explica que els dies previs del Mobile, el trànsit al web es duplica. També té un 25% més d'anuncis:

"Abans del MWC de Barcelona hi ha un increment de clics. Gent que abans d'arribar a Barcelona reserva serveis sexuals i quan arriba ja ho té tot preparat, tot muntat"

La Sylviane Dahan, de la Plataforma pel Dret de les Dones a No Ser Prostituïdes, explica "el que hi ha darrere" de tot això és "la mercantilització del cos de la dona":

"És preocupant la quantitat de diners que mou. És més la idea que la ciutat pugui ser una ciutat de destinació de turisme sexual. Sobretot, el que hi ha darrere és la mercantilizació del cos de la dona"

ARXIVAT A:
ProstitucióMobile World Congress
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut