La presència de dones que visiten el Mobile va ser només del 25% l'any passat

El Mobile suspèn en paritat i diu que vol apujar la presència femenina fins al 30%

Actualitzat

L'equip encarregat de l'organització del Mobile s'ha marcat com a objectiu aquest any que la presència femenina entre els visitants arribi al 30%, 5 punts per sobre de la de l'any passat i gairebé el doble de la registrada el 2014.

Tot un repte si es té en compte que habitualment en els estands hi ha més dones hostesses que no pas visitants dones.

 

En els estands, hi acostuma a haver més dones hostesses que no pas visitants del sexe femení

 

Una de les participants habituals al Mobile, Louise Dan explica que les empreses no poden deixar perdre el potencial femení.

"Som el 50% dels consumidors potencials i, ben segur, el 50% dels treballadors potencials, però jo no veig gaires dones aquí, ni tampoc dones dissenyant els seus productes tenint en compte les dones.

 

Augmentar la presència femenina entre les visitants, repte del Mobile

 

A més, Joana Amat, presidenta Fundació Internacional de la Dona Emprenedora FIDEM considera que cal anar molt alerta amb el biaix de gènere.

"La tecnologia corre molt de pressa i, en canvi, el tema de l'estereotip de gènere no canvia, i, per exemple, jo tinc un pànic important que la intel·ligència artificial, que al final la fan persones, no acabi tenint biaix d'estereotip de gènere."

La recepta que proposen els experts per posar remei és potenciar les vocacions tecnològiques a l'escola. I no només per una qüestió de gènere. Segons la Comissió Europea, el 2020, el sector tindrà a Europa mig milió de vacants sense cobrir.

 

Segons la Comissió Europea, el 2020, el sector tindrà a Europa mig milió de vacants sense cobrir

 

Per a Renee Jimenez de GSMA, organitzadora de MWC i 4YFN , les empreses que tenen plantilles amb molta varietat de gent són més competitives.


"Quan les empreses estan formades per equips diversos i inclusius són més competitives i la innovació va més ràpid".

I aquest esperit és el que es respira al germà petit del Mobile, el 4YFN. Encara que moltes emprenedores no puguin passar de pantalla. Tal com explica una de les participants, Jessica Lora.

Quan estava engegant la meva empresa, ara fa quatre anys, un inversor em va dir: "Com a dona, això que et diré no ho voldràs sentir, però és la veritat: tu hauràs de treballar quatre vegades més durament que qualsevol directiu home per aconseguir només la meitat de la inversió que ell pugui rebre."

El sindicat UGT, per la seva banda, ha anunciat que pensa demanar una inspecció laboral per "discriminació sexista".

ARXIVAT A:
Mobile World CongressIgualtat de gènere
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut