Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Barcelona

El manteniment de la part ja construïda de la línia 9 del metro costa 300 milions a l'any

És el que s'ha de destinar a la concessió i manteniment de les vies i estacions ja construïdes. L'alcalde de Barcelona ha demanat solucions als governs català i espanyol per fer front a l'elevat cost del projecte. Les obres estan molt avançades, però no hi ha pressupost per fer funcionar la línia.

Redacció Actualitzat
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha demanat tant a la Generalitat com al govern espanyol que busquin "fórmules intel·ligents" que permetin agilitar les obres de construcció de la línia 9 del metro, que en el futur ha d'arribar a l'aeroport del Prat i al recinte firal de la Gran Via. Coincidint amb la visita al Mobile World Congress, que té lloc a la Fira, Trias ha admès que la línia no estarà operativa fins, com a mínim, el 2016.

Tot i ser conscient que l'L9 és competència de la Generalitat, Trias ha demanat als governs català i espanyol que "reflexionin" sobre si "ens podem permetre tardar tant" a executar aquesta obra.

El gran problema de la línia 9 són estacions com la del Gornal, de les quals es paga la concessió i el manteniment. Aquest any per aquest concepte es pagaran 300 milions d'euros, per culpa del mètode de finançament que es va triar i que es mantindrà vigent fins a l'any 2018. Ara, la prioritat és que el 2016 entri en funcionament la línia fins a l'aeroport i la resta del projecte, de moment, continuarà aturat.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut