El lloguer de cotxes entre particulars es dispara més d'un 100% en l'últim any

Ignasi GallartActualitzat

Les plataformes de lloguer de cotxes entre particulars estan fent l'agost. I és que aquest mes és del de més demanda de vehicles i confirma la tendència a l'alça del sector, segons Raquel Priego, de la companyia Drivy.

"Al juliol de l'any passat versus aquest juliol hem crescut un 150%. I actualment, sobre aquestes setmanes, sobretot al juliol i a l'agost, hi ha una mitjana d'entre cent i cent cinquanta usuaris nous cada setmana"

La raó d'aquest creixement rau en un canvi de mentalitat d'alguns conductors que ja no es plantegen tenir cotxe propi per les restriccions que imposen les polítiques de mobilitat o per una qüestió d'estalvi econòmic. Claudia Álvarez, de la companyia Social Car, destaca que un automòbil es desaprofita durant moltes hores:

"Per donar una dada, un cotxe nou passa el 95% del seu temps útil aparcat. Què vol dir? Doncs que hi ha un gran desaprofitament del recurs i també de l'espai públic i això també ens hauria de fer reflexionar una mica de cap a on anem"

 

 

Els usuaris destaquen la comoditat de reservar el cotxe a través d'una aplicació mòbil, de trobar-ne a prop del domicili i de poder obrir-lo amb un clic de l'aplicació. Així ho veu Lucía Bofarull:

"Jo agafo el cotxe que jo vull, que estigui a prop de casa. Al final, jo poso la meva direcció; aleshores escullo. A més ja sé com funciona. O sigui jo arribo, ja està tot fet i li dono a obrir el cotxe i me'n vaig"

Pel que fa als que lloguen, hi ha motivacions ideològiques d'afavorir una millor mobilitat a la ciutat, però també guanyar diners. Carlos Aznar Reyes, que posa a lloguer un Seat Ibiza a través d'una aplicació, explica que a l'estiu és quan guanya més diners, "sobretot a l'agost i també al juliol". En només aquests dos mesos pot arribar a guanyar 600 euros:

"El cotxe està disponible pràcticament tots els dies, jo tinc moto i no utilitzo el cotxe"

L'auge d'aquests lloguers també ha atret petits inversors particulars que han comprat vehicles per posar-los a lloguer. És el cas de dos companys de pis que, a més de les seves respectives feines, gestionen cinc cotxes en hores lliures. Un d'ells, Adrià Guinart, indica que no hi ha un gran marge de benefici:

"El marge és molt petit perquè qualsevol projecte d'economia col·laborativa sempre treballa amb marges molt petits. Hi ha despeses la més gran de les quals és el pàrquing, però l'important és que no surti deficitari"

ARXIVAT A:
Economia de butxacaMobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut