El Liceu estrena amb ple absolut "L'home del paraigua", sobre la vida i l'obra de Vicenç Ferrer

El Gran Teatre del Liceu ha estrenat aquest dissabte una obra molt especial. Es tracta d'una òpera sobre la vida i l'obra del gran benefactor dels més pobres d'Anantapur, Vicenç Ferrer, i es diu "L'home del paraigua", que és com es coneixia Ferrer a l'Índia. Un projecte ambiciós que ha tingut al capdavant el compositor Joan Martínez Colás i que ha vist la llum amb les entrades esgotades.
El Liceu estrena amb ple absolut "L'home del paraigua", sobre la vida i l'obra de Vicenç Ferrer
Barcelona

El Liceu estrena amb ple absolut "L'home del paraigua", sobre la vida i l'obra de Vicenç Ferrer

El Gran Teatre del Liceu ha estrenat aquest dissabte una obra molt especial. Es tracta d'una òpera sobre la vida i l'obra del gran benefactor dels més pobres d'Anantapur, Vicenç Ferrer, i es diu "L'home del paraigua", que és com es coneixia Ferrer a l'Índia. Un projecte ambiciós que ha tingut al capdavant el compositor Joan Martínez Colás i que ha vist la llum amb les entrades esgotades.

Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Un Liceu ple es disposava a veure l'òpera "collage" del compositor i director Joan Martínez Colás, amic de Vicenç Ferrer. Dividida en tres actes, és una simfonia coral adaptada al segle XXI, amb projeccions de vídeo i participació final del públic. S'hi utilitzen fins a set idiomes i hi participen diverses formacions musicals, corals i de dansa, amb prop de 400 persones.

El primer acte, "Materials", ens situa a la Barcelona de 1920, amb els primers anys de vida de l'activista, l'ambient convuls previ a la Guerra Civil, la mateixa guerra, l'exili i l'entrada de Ferrer en els jesuïtes fins al seu primer viatge a l'Índia.

"Fonaments", el segon acte, s'endinsa en l'experiència de Ferrer a l'Índia i el desenvolupament de tot el seu projecte vital.

L'últim acte, "Obra", ja no se centra en la figura sinó en el llegat de Vicenç Ferrer a l'Índia. I acaba amb el lema "La pobresa no s'ha d'entendre, la pobresa ha de ser resolta", que va ser acompanyat pels assistents.

Amb les entrades esgotades des de fa setmanes, Colás manté converses per dur "L'home del paraigua" al Teatro Real de Madrid i al Palau Sant Jordi.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut