Incompliment de la normativa

El Iakovlev accidentat a Turquia no tenia prou combustible per arribar a l'aeroport alternatiu

L'avió que es va estavellar el passat 26 de maig a Turquia amb 62 militars espanyols a bord incomplia la normativa espanyola que obliga a dur prou reserva de combustible per arribar a un aeroport alternatiu. En aquest cas, l'aeroport alternatiu establert era el d'Ankara i si l'aparell hagués hagut d'aterrar en aquest no hauria tingut prou combustible per arribar-hi. Això es desprèn del pla de vol que va fixar el comandant del Iakovlev en l'última càrrega de querosè, al qual ha tingut accés el diari "El País".

Actualitzat
L'avió va caure a 30 quilòmetres de l'aeroport de Trebisonda, quan intentava aterrar per segona vegada després d'un primer intent frustrat. L'aparell feia en aquell moment 5 hores que volava, de manera que -segons el pla de vol- només tenia combustible per a 42 minuts més. L'aeroport alternatiu que s'havia fixat, el d'Ankara, era a 500 quilòmetres de distància, és a dir, que li calien almenys 55 minuts, 13 més dels previstos a la reserva de combustible.
Anar al contingut