El Govern obre un número a WhatsApp que aclareix dubtes sobre la Covid-19
Primer pla del xat de WhatsApp habilitat per la Generalitat sobre el coronavirus

El govern obre un número a WhatsApp que aclareix dubtes sobre la Covid-19

El servei és automatitzat i gratuït i els continguts són principalment de salut i protecció civil, com ara dades d'afectats, consells i mesures per al confinament

RedaccióActualitzat

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat avui que el seu Departament ha habilitat un número de telèfon que respon de forma automatitzada a través de WhatsApp els dubtes que els ciutadans puguin tenir sobre la Covid-19.

Es tracta d'una iniciativa del Departament de Salut i del Departament de la Vicepresidència, d'Economia i Hisenda amb l'objectiu d'oferir informació "oficial i veraç" sobre la pandèmia i facilitar que arribi a molts més ciutadans i es pugui compartir ràpidament.

Al mateix temps, la iniciativa vol combatre la desinformació i la viralització de notícies falses als programes de missatgeria instantània.

El servei és automatitzat i gratuït i els continguts són principalment de salut i protecció civil, com ara dades d'afectats, consells i mesures per al confinament, entre d'altres.


Com funciona?

En roda de premsa telemàtica, Vergés ha explicat que n'hi ha prou de clicar l'enllaç https://gen.cat/whatsapp o guardar el número (+34) 681 012 012 entre els contactes i enviar per WhatsApp el missatge "hola" perquè, de forma automatitzada, aquest servei respongui i faciliti informació.

Per interactuar amb aquest "bot" s'han d'escriure números de l'1 al 9 que corresponen a diversos tipus de dubtes, els quals el mateix número de WhatsApp enumera prèviament.

Aquestes categories són: (1) "últimes dades", (2) "símptomes i diagnòstic", (3) "com protegir-se", (4) "com gestionar les emocions", (5) "he de sortir de casa", (6) "com puc col·laborar", (7) "violència masclista", (8) "informació no veraç" i (9) "compartir".

 

Una eina que la tecnologia posa a la nostra disposició

Vergés ha defensat que aquesta és "una eina molt pràctica" que facilita, a través de les "noves tecnologies" que la ciutadania es mantingui informada.

El bot de WhatsApp s'ha desenvolupat amb la col·laboració de l'empresa Hubtype. És un projecte de la Generalitat per explorar i implantar serveis innovadors i disruptius a l'abast de tot tipus d'audiències, principalment aquelles a les quals tradicionalment no arriba la comunicació pública.

Es complementa amb els altres canals de comunicació integral d'atenció ciutadana per millorar la comunicació i la relació.

ARXIVAT A:
Coronavirus
Anar al contingut