El govern espanyol bonificarà els peatges per als camions de l'AP-7 i l'AP-2
Satisfacció dels alcaldes i crítiques veïnals a la mesura, que s'aprovarà al pròxim Consell de Ministres i s'aplicarà a partir de l'octubre
El govern espanyol bonificarà els peatges per als camions de l'AP-7 i l'AP-2
El govern preveu una despesa de 41 milions d'euros per compensar les concessionàries

El govern espanyol bonificarà els peatges per als camions de l'AP-7 i l'AP-2

Satisfacció dels alcaldes i crítiques veïnals a la mesura, que s'aprovarà al pròxim Consell de Ministres i s'aplicarà a partir de l'octubre

Actualitzat
TEMA:
Economia de butxaca

El desviament obligatori de camions per l'AP-7 i l'AP-2 serà una realitat a l'octubre.

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va comunicar ahir als alcaldes del Pacte de Berà que el 31 d'agost s'aprovarà un reial decret sobre les bonificacions per descongestionar la Nacional 340 i la Nacional 240.

 


         
El govern espanyol té previst que el Consell de Ministres de la setmana vinent aprovi les bonificacions dels peatges per als desviaments obligatoris de camions dels trams ebrenc i penedesenc de la N-340.

L'alcalde d'Altafulla i diputat d'En Comú Podem, Fèlix Alonso, ha celebrat el desbloqueig d'una mesura que ha costat anys de reivindicacions.

 

 

El moviment veïnal de les Terres de l'Ebre per la gratuïtat de l'AP-7, en canvi, ha lamentat que es tracti d'una solució de "mínims" i segueix exigint l'alliberament total dels peatges.

La mesura implicarà també l'exempció de peatges per als residents dels municipis dels trams afectats.

La carretera N-340, una via que històricament registra nombrosos accidents greus i amb víctimes mortals.

 

 

Segons Fèlix Alonso, l'aplicació d'aquesta mesura marcarà "un abans i un després", atès que el govern espanyol és partidari d'aixecar els peatges de les autopistes la concessió de les quals finalitza.

En el cas de Catalunya, es tracta del tram de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera i del tram Montmeló-El Papiol, que acaben el 31 d'agost del 2021; i del tram Alacant-Tarragona, amb finalització el 31 de desembre del 2019; a més de l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, que acaba el 31 d'agost del 2021.

 

 

El decret de Foment preveu una despesa màxima de 41 milions d'euros per compensar les concessionàries, precisament, fins al 2021.

ARXIVAT A:
Economia de butxacaAutopistes
Anar al contingut