El govern espanyol amplia els fons a l'automoció per esvair els dubtes de Volkswagen

La Moncloa respon als dubtes de Volkswagen sobre la planta de bateries a Sagunt amb el primer paquet d'ajudes europees per electrificar la indústria de l'automòbil

RedaccióActualitzat

La filtració dels dubtes de Volkswagen sobre la planta de bateries a Sagunt ha sacsejat coses, fins al punt que el govern espanyol ja ha anunciat que en breu tindrà enllestit el primer paquet d'ajudes europees per electrificar la indústria de l'automòbil. Falta conèixer les xifres definitives que assignarà a cada empresa participant i la decisió final en el cas de Volkswagen.

Des de Vigo, la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, ha volgut sortir al pas dels dubtes, anunciant que amplia el paquet de fons Next Generation per a tot el sector, l'anomenat PERTE, encara que sense donar el detall de quant li toca a cada empresa. Assegura, però, que serà suficient.

"Seran més de 870 milions d'euros, i tots els projectes podran desenvolupar-se en funció de les necessitats de les empreses participants".

Fa setmanes, mesos, que la multinacional alemanya i els directius de Seat demanen públicament --i també entre bastidors-- accelerar el pla d'ajudes europees, que ha de contribuir a electrificar la fàbrica de Martorell i instal·lar la planta de bateries a Sagunt. Fins al punt que, aquests dijous, es van filtrar informacions que donaven a entendre que la gran inversió prevista a Sagunt perilla si la subvenció pública queda per sota de les seves expectatives.

Segons diverses fonts, hi havia molta distància entre la xifra que tenia al cap el govern espanyol i el que Volkswagen considera acceptable per tirar endavant la fàbrica de bateries de Sagunt, un projecte que pot convertir-se en la major inversió industrial de tot l'estat.

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, va explicar dijous que esperava que es reconduís la situació. Els sindicats, tot i mostrar-se preocupats, esperen que s'arribi a una entesa.

Matías Carnero, president comitè empresa Seat i membre consell supervisió Volkswagen: "El consell no té en aquest moment una decisió final, a l'espera de la decisió del govern espanyol. Estic convençut que el projecte tindrà llum verda".

Des de la Generalitat, el conseller d'Empresa, Roger Torrent, remarca que la decisió és important: "Ens hi juguem molt i no podem perdre oportunitats. El que passi avui marcarà les pròximes dècades".

En qualsevol cas, aquesta primera fase, de 877 milions d'euros, queda per sota dels gairebé 3.000 milions de fons europeus disponibles per al sector de l'automoció i el cotxe elèctric. El ministeri espera obrir noves convocatòries. Dilluns anunciarà el repartiment del primer paquet, que també inclourà una partida per a l'empresa que vol instal·lar-se a l'antiga Nissan, un procés de reindustrialització que s'està allargant més del previst.

 

ARXIVAT A:
SostenibilitatPaís ValenciàEmpresa
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut