El govern alemany llança una campanya sexista que promou l'ús del casc en ciclistes
Alicija Kohler, imatge de la campanya que fomenta l'ús del casc
Berlín

El govern alemany llança una campanya sexista que promou l'ús del casc en ciclistes

L'eslògan diu "sembla una merda, però em salva la vida"

RedaccióActualitzat

La campanya havia de ser provocadora pel seu eslògan explícit "Looks like shit. But saves my life", "Té una pinta de merda, però em salva la vida". El govern ha aconseguit que se'n parli, però el més comentat no és el missatge, sinó la imatge que l'acompanya: gent jove en roba interior, la majoria noies.

Segons dades del Ministeri de Transports alemany, només un 8% dels ciclistes d'entre 17 i 30 anys utilitzen casc, i la majoria diu que no el fan servir per "raons estètiques".

La imatge de la campanya està encapçalada per Alicija Kohler, una model de 18 anys que està participant al "reality" televisiu Germany's Next Topmodel, i les fotografies estan fetes per Rankin, un reputat fotògraf de moda.

Però en altres imatges publicades es veu un grup de sis joves: dos nois i quatre noies.


Andreas Scheuer, ministre de Transports i del partit conservador CSU, ha estat el valedor de la campanya, però ha rebut crítiques de tot arreu, també des del seu partit. Franziska Giffey, ministra de Família, va penjar una foto al seu Facebook amb la bicicleta i el casc en què deia que amb el casc també se sent vestida.


Mario Lars, ninotaire, també n'ha fet mofa.

 

"Vostè també pensa que amb el casc semblo ridícula?

Quin casc?"

I els tuitares alemanys han aprofitat per riure-se'n.

 

 

 

Aquesta campanya pot recordar remotament una que va llençar el 1981 la Direcció General de Trànsit, quan el casc va passar a ser d'ús obligatori per als motoristes.

 

ARXIVAT A:
TrànsitMasclisme
Anar al contingut