Martorell

El futur de la Seat de Martorell quedarà assegurat gràcies a les noves versions d'alguns models

La direcció de Volkswagen s'ha compromès davant dels sindicats a assegurar el futur de la fàbrica de Seat a Martorell i mantenir els projectes previstos. D'aquesta manera, Martorell assumirà la fabricació de les futures versions del Toledo i el León, així com un nou monovolum. Ara fa unes setmanes, el trasllat d'una part de la producció del Seat Ibiza de Martorell a Eslovàquia va obrir el debat sobre les conseqüències en la indústria catalana de l'ampliació cap a l'est d'Europa.

Actualitzat
El comitè europeu de Volkswagen s'ha reunit a la ciutat alemanya de Braunschweig, on l'empresa ha presentat als representants dels treballadors de tota la UE el denominat PR-51, la planificació a cinc anys dels seus plans industrials. Les fonts sindicals han indicat que, encara que l'empresa no s'ha compromès en tots els projectes presentats, s'ha assignat a Seat la fabricació d'un nou monovolum, tal com estava previst. En tot cas, segons els plans de VW, el PR-51 indica que el 2003 serà un any de transició a l'espera de la fabricació d'aquest nou monovolum i la renovació del Toledo i el León, cosa que mantindria els nivells d'ocupació i producció a curt termini tal com es va comprometre el president de Seat, Andreas Schleef, amb la Generalitat i el govern. El grup d'automoció Seat fabricarà un nou monovolum a Martorell a partir del 2004, el nom comercial del qual encara no s'ha decidit i que l'empresa denomina internament ES-359, per competir amb alguns vehicles de la competència de gran acceptació en el mercat espanyol, com el Renault Scenic, l'Almera Tino, el Xsara Picasso i l'Opel Zafira, segons ha informat l'empresa. Segons els sindicats, Volkswagen no ha avançat les inversions concretes a cinc anys, un dels punts que més preocupen el govern. El ministre de Ciència i Tecnologia, Josep Piqué, es reunirà el pròxim 12 de novembre a Alemanya amb la cúpula de la multinacional Volkswagen per conèixer els plans industrials del consorci automobilístic alemany a Espanya i els projectes d'inversió fins a l'any 2005. El govern considera clau conèixer amb antelació els plans dels grans fabricants de vehicles de motor a Espanya perquè la indústria auxiliar de l'automòbil, estratègica des del punt de vista de l'ocupació, pugui adaptar-se tant tecnològicament com des del punt de vista de la flexibilitat en l'organització del treball i evitar així nous processos de trasllat de la producció, com en el cas de l'Ibiza. Un benefici rècord de l'empresa d'automoció Seat l'any 2001 ha permès a aquesta, per primera vegada en la seva història, pagar dividends a la matriu Volkswagen, que ha rebut de la seva filial espanyola 201 milions d'euros, gràcies al fet que han guanyat en el 2001 un total de 233,12 milions d'euros, cosa que va suposar un augment del 167% respecte al mateix període de l'any anterior.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut