Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
L'Hospitalet de Llobregat

El fenomen dels "e-sports" , protagonista al Gamelab

Les grans companyies de videojocs han anunciat que aposten per un model molt semblant al de les lligues de futbol o l'NBA, un pas que deixarà fora molts dels equips que hi competeixen ara

Victòria MiróActualitzat

El Messi dels "e-sports" és xPeke. És l'autor de la millor jugada que es recorda del videojoc que domina, el "League of Legends". Jugadors d'esports electrònics com ell, que es juguen en xarxa, i omplen estadis a Barcelona, Seül o Berlín, guanyen 3 milions d'euros per any. Però el seu regnat podria acabar ben aviat. Els jugadors d'"e-sports" d'elit ho són dels 16 als 25 anys.

"Els jugadors d''e-sports' es jubilen molt abans que els jugadors d'esport tradicional, perquè és un tema motriu, basat en l'habilitat amb les mans, els reflexos, la capacitat de concentració i l'adrenalina. Això ho tens quan ets jove, adolescent; després es va perdent. És un esport verdaderament cruel", explica Òscar Garcia Pañella, director de l'Escola de Noves Tecnologies Interactives ENTI-UB.

Monstres dels "e-sports" com el "League of Legends" o el "FIFA" apleguen un total de més de 600 milions de jugadors a tot el món. Però com rendibilitzar tot aquest potencial? Ha estat un dels temes protagonistes del Gamelab, la fira dels videojocs que aplega els executius i desenvolupadors més respectats del sector.

El primer dia ha estat una declaració d'intencions per part dels creadors de videojocs. El vicepresident d'Activision Blizzard, Mike Sepso, una de les grans companyies de videojocs, autora de "Call of Duty", ha anunciat que aposten per un model molt semblant al de les lligues de futbol o l'NBA, un pas que deixarà fora molts dels equips que hi competeixen ara.

Segons el cofundador de Gamelab, Gonzo Suárez, en declaracions al 324.cat, "proposen crear franquícies per segmentar la participació dels grans equips. És a dir, que si no tens 10 milions de dòlars o no pots pagar al teu jugador més barat 90.000 euros, no entres en aquesta lliga".

"Això suposarà una tensió, perquè hi ha gent que ha treballat molt per equips, que ha segmentat els grans jugadors, que ha treballat molt per lligues, i ara els surt una proposta de competidor car i potent. Car pel que entra i potent pel que competeix."

Però un dels ponents a la fira, Phil Harrison, cofundador de PlayStation o Xbox, està convençut que els "e-sports" tenen marge per créixer i aconseguir més finançament i ho compara amb la situació que va viure el golf.

"Si pensem, per exemple, com va començar el golf, fins que no hi va haver estrelles no hi havia patrocinadors. I quan van arribar les superestrelles, els diners van seguir-les."

Mentrestant, a Catalunya, el govern es planteja crear una lliga i una selecció d'"e-sports" per competir internacionalment. I és que l'any que ve aquesta disciplina anirà per primer cop als Jocs Olímpics Asiàtics com a esport convidat.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut