Any Dalí

El documental "Cinema Dalí", coproduït per TV3, mostra la relació entre el pintor i la càmera

La relació que va tenir Salvador Dalí amb el setè art va ser molt intensa i ara que es commemora el centenari del geni empordanès val la pena repassar-la, perquè és bastant desconeguda. Fer-la més pública del que ha estat fins ara és l'objectiu de "Cinema Dalí" un documental que s'ha presentat avui a Figueres, coproduït per TV3 i que ha dirigit un company dels Serveis Informatius. Com demostra el documental, Dalí es va avançar al seu temps i va saber entendre la importància de les càmeres.

Actualitzat
El documental comença amb una escena aparentment quotidiana. Dalí és al costat de Gala i de sobte s'adona que una càmera l'està filmant i comença a ballar. Dalí va ser conscient d'aquest poder abans que molts artistes de la seva generació. Quan estava davant dels amics era una persona, i davant de les càmeres es convertia en una altra. La fascinació per les càmeres el va portar al cinema. Amb Luis Buñuel va treballar en la pel·lícula "Un chien andalou", com si fos una altra pintura. A Hollywood es va fer amic de Harpo Marx, va treballar amb Hitchcock i Walt Disney li va fer dos encàrrecs. Però el seu cinema va fracassar. Va tornar a Portlligat i llavors es va situar davant les càmeres per convertir-se en el protagonista del seu cinema. El documental "Cinema Dalí" s'endinsa en un univers de cel·luloide -desconegut i fascinant- que va temptar el pintor de Figueres. Amb música de Quimi Portet, la pel·lícula mostra muntatges surrealistes filmats pel genial pintor.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut