El Corte Inglés retira una imatge per crítiques que la vinculen al suïcidi
Polèmica a les xarxes per una foto de la campanya "Vuelta al cole" que obliga l'empresa a demanar disculpes
El Corte Inglés retira una imatge per crítiques que la vinculen al suïcidi

El Corte Inglés retira una imatge per crítiques que la vinculen al suïcidi

Polèmica a les xarxes per una foto de la campanya "Vuelta al cole" que obliga l'empresa a demanar disculpes

Redacció Actualitzat
Imatge de la campanya d'El Corte Inglés sobre la tornada a l'escola que la xarxa ha associat a un suïcidi
Imatge de la campanya d'El Corte Inglés sobre la tornada a l'escola que la xarxa ha associat a un suïcidi

La tradicional campanya d'El Corte Inglés sobre la tornada a l'escola arriba aquest any amb polèmica. I no és per la incertesa de com serà la represa escolar en una tardor marcada pels rebrots de coronavirus, sinó per una imatge que les xarxes socials de seguida han malinterpretat.

La imatge vol posar atenció en unes sabates de nen en una cadira d'escola, però el fet que estiguin suspeses a l'aire ha portat molts internautes a associar el concepte amb el suïcidi.

Al llarg del dia ha corregut per les xarxes una imatge que podria ser la fotografia completa del nen, tot i que el portal Maldito Bulo ha confirmat que es tracta d'un muntatge. Un dissenyador l'ha creada per evidenciar la importància de l'enquadrament.

Recreació a les xarxes de com podria ser la imatge completa de la campanya d'El Corte Inglés sobre la tornada a l'escola

La polèmica rau en el fet que la imatge se centra només en els peus, i alguns passavolants han fotografiat els cartells publicitaris en centres comercials.

 


Alguns usuaris l'han relacionada amb una altra imatge d'El Corte Inglés d'uns nens estirant una corda, tot i que no correspon a la mateixa campanya.

I d'altres han ironitzat amb símils cinematogràfics.


Imatge retirada

La polèmica ha portat els grans magatzems a retirar aquest dimarts la imatge i a demanar disculpes per si "algú s'ha sentit ofès". Ja no apareix a la seva pàgina web, i en el seu lloc hi ha la imatge d'unes cames creuades.

Fent honor a la capacitat crítica i blasmadora de Twitter, la xarxa no només s'ha fixat en aquest aspecte "desafortunat" de la publicitat. Alguns usuaris han fet notar el "target" limitat de la campanya, per la indumentària benestant de l'infant.

Anar al contingut