Tram del corredor mediterrani
Tram del corredor mediterrani

El corredor mediterrani es podria acabar el 2021, segons afirma el ministre Ábalos

El conseller Damià Calvet lamenta que no es concreti també la connexió amb els ports de Barcelona i Tarragona

RedaccióActualitzat

El corredor mediterrani és "a la recta final", segons ha afirmat el ministre de Foment, José Luis Ábalos. Les declaracions s'han fet en un acte que ha reunit a Barcelona uns 1.400 empresaris i professionals de tot l'estat. Ábalos confia que el 2021 les obres entre Algesires i França estiguin pràcticament acabades.

Segons el ministre, s'està fent un important impuls tècnic per acabar l'obra, perquè el tema financer ja està cobert, i ha declarat que "ara és quan es veu la llum".

Vídeo relacionat: El corredor mediterrani, enllestit l'any 2021, segons el ministre de Foment

L'acte ha estat organitzat per la plataforma Quiero Corredor, formada per 130 membres de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE). Aquest moviment ha fet diverses accions destinades a guanyar suport a la doble via ferroviària de 1.300 quilòmetres que connectarà la frontera francesa amb Algesires, passant per Barcelona, València, Alacant, Múrcia i Màlaga. Per aquest arc mediterrani passen més del 50% de les exportacions de tot l'estat espanyol.

"S'ha fet molt i cada vegada queda menys", ha dit Vicente Boluda, actual president d'AVE. L'entitat encapçalada per Boluda ha fet a Barcelona l'últim dels actes que des del mes d'abril ha portat la reivindicació a Los Barrios, Granada, Màlaga, Cartagena, Llorca, Alacant, Castelló, Reus i Martorell.

En representació del govern de la Generalitat de Catalunya hi ha assistit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. En les seves declaracions, Calvet ha celebrat l'anunci, però ha lamentat que no s'hagi concretat la connexió amb les terminals logístiques ni amb els ports de Barcelona i Tarragona. També s'ha mostrat satisfet perquè inclou dues grans obres pendents: la plataforma de Vandellòs a Tarragona i el tercer fil entre Tarragona i Castellbisbal.

El conseller també ha recordat la feina feta des de fa anys per Ferrmed, un grup de pressió creat amb l'objectiu principal d'impulsar un gran eix ferroviari de mercaderies que uneixi el sud i el nord d'Europa, i de la Taula Estratègia del Corredor Mediterrani.

Per la seva banda, el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha destacat que el corredor mediterrani "atén la realitat d'Espanya, que és diversa i plural, i que, evidentment, ha d'estar concebuda lluny del centralisme". Puig també ha qualificat d'"absurd" i "d'anomalia històrica" la falta d'aposta pel corredor mediterrani per part dels diferents governs espanyols.

A l'acte també hi ha assistit el president de Múrcia, Fernando López Miras, que ha criticat l'absència de Cartagena en el traçat: "Mentre al corredor mediterrani no hi hagi Cartagena, no serà mediterrani".

Prioritari a Europa

El corredor mediterrani va ser confirmat com una de les infraestructures prioritàries pel Parlament Europeu, quan el novembre del 2013 va aprovar el reglament que definia les noves xarxes de transport. Però el seu desenvolupament ha xocat amb la preferència que diversos governs espanyols han mostrat per un corredor central que connectés Algesires amb França passant per Madrid i Aragó.

ARXIVAT A:
Corredor Mediterrani
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut