El "community manager" de la Policia Nacional: "No és humor, és llenguatge d'impacte"
La policia espanyola és la més seguida del món a Twitter
Carlos Fernández Guerra, el "community manager" de la Policia Nacional, assegura que l'estil provocador que ha popularitzat el cos a les xarxes socials és fruit d'una estratègia que va anar sorgint a poc a poc. "Hi ha gent que parla d'humor, però no n'és, és llenguatge d'impacte", ha afirmat en una entrevista al programa "La tribu", de Catalunya Ràdio.
Te cruzas tu ciudad en bici, de noche, te evitas aparcar, tráfico, sano... ¡Mola! Además, ¡es muy hipster! Pero ve con luces, que se te vea!
¿ Policía Nacional (@policia) November 24, 2013
Esa "busca y captura de moco" con tu dedo mientras conduces (sí, una cochinada)...puedes hacerla cuando pares el coche. Céntrate en circular
¿ Policía Nacional (@policia) March 19, 2014
Bad news! No solo a ti te ha enviado una falsa chica este spam "mi móvil 697... me gustaría conocerte... agrégame al wasap!" Zzz ¡BLOQUEA!
¿ Policía Nacional (@policia) March 17, 2014
Amb més de 800.000 seguidors, la Policia Nacional és el cos de seguretat de tot el món més seguit a Twitter. Des del compte @policia, creat el 2009, s'han piulat frases com "Ola Ke Ase? METERTE EN LÍOS (como grabarte imágenes sexuales o difundarlas, tuyas o de otros, siendo menor de edad, que es DELITO) o ke Ase?"
Fernández Guerra, l'únic no policia del departament de premsa del cos, admet que costa ser fidel a l'estil sense repetir-se. "L'audiència és molt dura, ens exigeixen no repetir, intentem sorprendre'ls, però cada vegada ens costa més", afegeix.
El responsable de les xarxes socials de la policia espanyola destaca que els tuitaires l'ajuden perquè li ensenyen "els termes i temes que estan de moda". A més, les xarxes faciliten la col·laboració en temes com la cerca de fugitius o les batudes. "Hi ha hagut 420 detinguts gràcies a la "tuitbatuda", els últims 29 a Granollers". Accions com aquesta poden néixer a partir d'un correu a antidroga@policia.es, on s'han rebut més de 14.000 e-mails.
Malgrat que també ha tingut algun "epic fail", per dir-ho en termes de Twitter, entre les piulades més provocadores n'hi ha que han estat d'un èxit majúscul. Una de les que més van córrer per internet va ser la que advertia que jugar a "Breaking Bad" pot suposar acabar com els protagonistes de "Prison Break".
Si te tienta jugar a #BreakingBad, debes saber que acabarás en el escenario d #PrisionBreak. En la vida real, jugar con drogas acaba MUY MAL
¿ Policía Nacional (@policia) September 16, 2013