Vicenç Aguilera, president del Circuit Barcelona-Catalunya; Jaume Alonso-Cuevillas, del Col·legi d'Economistes, i Manel Arroyo, director genera…
Vicenç Aguilera, president del Circuit Barcelona-Catalunya; Jaume Alonso-Cuevillas, del Col·legi d'Economistes, i Manel Arroyo, director general de Dorna Sports - Moto GP i vicepresident del Barça, en un acte celebrat al Col·legi d'Economistes de Catalunya (ACN)
Barcelona

El Circuit Barcelona-Catalunya va generar 340 milions d'euros d'impacte econòmic el 2015

Actualitzat

ACN Barcelona. - Els 570.000 espectadors que van assistir a les diferents proves que es van organitzar en el Circuit Barcelona-Catalunya el 2015 van generar un impacte econòmic de 340 milions d'euros, que es multiplica per dos si s'afegeix l'impacte de promoció d'imatge de la ciutat de Barcelona i de Catalunya, segons l'estudi 'Els grans premis del model a Catalunya i el seu impacte econòmic'. Els autors de l'estudi també destaquen que en el 2015 es van fer 10.000 contractes temporals per cobrir les diferents proves que es van celebrar en el circuit. Els organitzadors reclamen les institucions (Generalitat i Ajuntament de Barcelona) que es bolquin en el Circuit per garantir el desenvolupament econòmic del territori.

El director general de Dorna Sports i Moto GP i vicepresident del Barça, Manel Arroyo, ha estat acompanyat en la presentació de l'estudi sobre l'impacte econòmic del Circuit Barcelona-Catalunya per Vicenç Aguilera, president del Circuit i president del Clúster de l'automòbil de Catalunya. Els organitzadors ha destacat que en el transcurs de l'any passat es van signar 10.000 contractes temporals per cobrir diferents serveis i activitats en el Circuit. Tant Aguilera com Arroyo han demanat a les institucions que formen part de la societat limitada del Circuit Barcelona-Catalunya, la Generalitat amb 6 milions d'euros l'any i l'Ajuntament de Barcelona amb una aportació anual de 2 milions, que es bolquin en el Circuit perquè amb el seu impacte econòmic es garanteix el desenvolupament del territori i la promoció de la imatge de la ciutat i del Principat arreu del món. Aguilera ha demanat que no es caigui en el ''discurs fàcil'' de dir que amb l'aportació dels dos milions d'euros que se'n du el Circuit es podrien construir un determinat nombre de llits d'hospital. El president del Circuit ha instat a reflexionar a les institucions que tinguin en compte l'impacte econòmic i la riquesa que es genera amb aquestes inversions institucionals. En concret, segons l'estudi, la despesa que es va generar el 2015 només a la ciutat de Barcelona es va situar en els 40,1 milions d'euros, dels quals el 46,1% es va destinar a cobrir les despeses d'allotjament. Aguilera ha assegurat que si en algun moment algunes de les institucions abandona el Circuit, i per aconseguir que el circuit ''sobrevisqui'' cal un patrocinador privat que exigeixi el canvi de nom del circuit ''no m'importaria canviar el nom del Circuit'', ha reblat el president de la instal·lació. Es autors de l'estudi i representants del Circuit no han concretat les seves crítiques en cap de les institucions Generalitat o Ajuntament de Barcelona i la possibilitat que abandonin l'accionariat del Circuit però han recordat que els 6 milions que aporta la Generalitat procedeixen d'una part de la recaptació de la taxa turística i que la ciutat de Barcelona amb una aportació de 2 milions d'euros (abans eren 4 milions) obté una promoció d'imatge del nom de la ciutat valorada en més de 300 milions d'euros, segons ha subratllat Aguilera. En relació amb les dades de l'estudi, l'impacte econòmic global de les proves que es van fer en el circuit i que van tenir ocupada la pista durant 332 dies es va situar en 340 milions d'euros, 20 milions més que l'impacte que es va produir en l'exercici del 2014. Aquests 340 milions d'euros equival a crear 4.423 nous llocs de treball. D'aquest impacte, el campionat del món de Fórmula 1 que s'organitzarà aquest cap de setmana aporta el 48,1% d'aquest impacte amb 163 milions d'euros, i el campionat de MotoGP aporta 97 milions, el 28,5% del total. És a dir, els dos campionats del món ja suposen més del 76% de l'impacte econòmic que es genera durant tot l'any. El perfil de l'espectador de Fórmula 1 i l'espectador de MotoGP és substancialment diferent. Mentre que l'aficionat de Fórmula 1 té una despesa mitjana de 1.00 euros durant el cap de setmana de la prova, l'espectador de MotoGP redueix la despesa fins els 533 euros. La resta de proves que es fan durant l'any deixen una despesa mitjana de 250 euros. Els autors de l'estudi destaquen que la diferència de despesa entre la Fórmula1 i MotoGP s'explica perquè en el cas del cap de setmana de Fórmula 1, el 53% dels espectadors vénen de l'estranger i el 21% són residents a Catalunya (el 26% de la resta de l'Estat), cosa que fa que la despesa en allotjaments sigui molt elevada en la Fórmula 1. Per contra, en MotoGP el 55% dels espectadors són residents a Catalunya i el 30% de l'estranger (el 14% residents a la resta de l'Estat). L'estància mitjana en la Fórmula 1 són 4,2 dies i en MotoGP 3,9 dies.

Anar al contingut