El cafè de Joc de Trons no és de Starbucks, però li dona 2.000 milions en publicitat

HBO elimina el got que sortia "per error" en un episodi de l'última temporada de la sèrie i diu que no és el primer cop que passa
El cafè de Joc de Trons no és de Starbucks, però li dona 2.000 milions en publicitat

El cafè de Joc de Trons no és de Starbucks, però li dona 2.000 milions en publicitat

HBO elimina el got que sortia "per error" en un episodi de l'última temporada de la sèrie i diu que no és el primer cop que passa
Gemma Navés Actualitzat
TEMA:
Xarxes socials

La mare dels dracs és el personatge que surt al costat del got de cafè

La productora d'HBO ha fet desaparèixer finalment el got de cafè que sortia en un episodi de l'última temporada de la sèrie "Joc de Trons".

El que no ha desaparegut és l'impacte publicitari per les dues marques implicades. Prop de  2.000 milions d'euros per a Starbucks, tot i que ni tan sols era el seu cafè.

 

Ningú ha fet càlculs del màrqueting del que ha representat aquest suposat error per a la firma audiovisual.

En un moment, a més, en què competeix aferrissadament amb Netflix pel lideratge de les plataformes digitals de distribució de pel·lícules.

La gran beneficiada de la viralitat de les xarxes, la marca de cafeteries Starbucks ha batut rècords d'estimacions econòmiques.

Logo molt semblant

Tot i que el got de cafè s'ha comprovat que ni tan sols era de Starbucks, només tenia un logo semblant al d'aquesta coneguda franquícia.

En realitat, pertanyia a la firma de càtering del poble on s'estava rodant la sèrie. Però la publicitat, per fer la seva feina, en té prou amb les aparences.

Aquesta nova demostració que el que queda dit a les xarxes passa a formar part de la realitat, -sigui o no veritat-, ha estat, fins i tot, quantificada.

De fet, Stabucks no ho va desmentir, sinó que es va sumar a les bromes de les xarxes socials fent esment que la mare dels dracs hauria de demanar begudes més adients que no pas un cafè.

La prestigiosa cadena de notícies financeres CNBC ha demanat a la firma especialitzada en màrqueting Hollywood Branded que fes un càlcul aproximat de l'impacte publicitari que ha rebut Starbucks de manera totalment gratuïta.

Si Starbucks hagués pagat la repercussió en mitjans de la publicitat que ha obtingut, hauria d'haver invertit uns 2.000 milions de dòlars.

La quantitat és molt elevada perquè la marca va ser esmentada 10.627 vegades en webs, xarxes socials, televisions i programes de ràdio de tot el món.

Com si fos la Super Bowl

L'empresa Talkwalker, especialitzada en el monitoratge, va arribar a comptar més de 193.000 esments en les 48 hores següents al llançament del quart capítol de la quarta temporada.

Les piulades amb la marca Starbucks es van multipicar per tres fins a  arribar a les 310.000.

La firma especialitzada en estudis de mercat Marketplace ha calculat que és com aconseguir situar un producte en un anunci de la final de la competició de futbol americà Super Bowl, la nit de més audiència de la televisió nord-americana. Només l'anunci pot costar 1 milió de dòlars.

Negoci rodó, doncs, per a dues marques potents. HBO ha dit que no és el primer error d'aquesta mena que ells detecten.

A la quarta temporada, en l'episodi "El lleó i la rosa", es pot veure Jaime Lannister -Nikolaj Coster-Waldau- amb una tassa de cafè a les mans.

En qualsevol cas, aquesta primera equivocació no va tenir una rendibilitat tan alta

 

 

 

 

ARXIVAT A:
Xarxes socials