Trànsit

El 48% dels morts en accidents de trànsit aquesta Setmana Santa no duien cordat el cinturó de seguretat

El balanç de l'operació de trànsit de Setmana Santa està definitivament tancat, i això ha permès examinar amb més detall les circumstàncies de cada accident. Després de saber que hi ha hagut 108 víctimes mortals a tot Espanya, nou a Catalunya, ara s'ha fet pública una dada que crida l'atenció per la seva gravetat. Gairebé la meitat de les persones que han perdut la vida a la carretera en aquests dies (48%) no portaven el cinturó de seguretat cordat. Trànsit ha insistit que el cinturó salva moltes vides. Pel que fa a les causes dels accidents ha apuntat les distraccions del conductor, saltar-se les normes de circulació i l'excés de velocitat com les principals.

Actualitzat
Cordar-se el cinturó de seguretat és un gest simple, però el fet és que gairebé la meitat dels morts en accident aquesta Setmana Santa no l'havien fet o se l'havien descordat. Això, malgrat les repetides crides de les autoritats del trànsit. Crides que, d'altra banda, ja apuntaven el que ha acabat passant: 108 persones, tres més que l'any passat, han mort a la carretera aquests dies de vacances: nou de les quals a Catalunya, on la xifra no ha variat. Entre les causes dels accidents, segons la Direcció General de Trànsit, destaquen, en primer lloc, les distraccions del conductor. Saltar-se les normes de circulació apareix, i no ho fa a gaire distància, com la segona causa dels sinistres. També amb un pes semblant hi ha circular a una velocitat excessiva. Per últim, apareix la inexperiència dels conductors. Factors, tots, que tornen a posar sobre la taula el debat sobre què cal fer per reduir aquest tràgic balanç. Pedagogia per evitar casos com el d'una minimoto amb la qual un jove de 16 anys va circular en plena Operació tornada per l'autovia de Castelldefels. A més, amb un nen assegut al dipòsit. La Direcció General de Trànsit vol que s'endureixi el Codi Penal per castigar els infractors. Però, al seu torn, alguns clubs de conductors recorden que el que cal fer, també, és adaptar les carreteres i el nombre de policies que les vigilen al parc automobilístic actual. Pel que fa als partits polítics, ICV ha arribat a plantejar la possibilitat que els fabricants d'automòbils en limitin de fàbrica la velocitat màxima.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut