Un passatger mira els panells informatius de la terminal 1 de l'aeroport del Prat
Un passatger mira els panells informatius de la terminal 1 de l'aeroport del Prat (ACN/Aina Martí/Miquel Vera)

Dues vagues i vols cancel·lats en l'operació sortida de juliol a l'aeroport del Prat

Treballadors d'Easyjet i Ryanair coincideixen en vagues aquest divendres

RedaccióActualitzat

L'1 de juliol marca l'inici de l'operació sortida d'estiu a l'aeroport del Prat. La data coincideix amb dues vagues de les companyies de baix cost que operen a Barcelona, Ryanair i Easyjet. Per a aquest divendres 1 de juliol hi havia previstes més de 900 operacions a l'aeroport del Prat.

La jornada ja ha començat amb retards. En total, 54 vols han tingut retards als aeroports de Barcelona-el Prat, Palma i Màlaga.

La vaga dels tripulants a Ryanair ha obligat a cancel·lar quatre vols des del Prat i dos des de Girona, segons dades del sindicat USO fins a les nou de la nit.

Pel que fa a l'aturada dels tripulants de cabina d'EasyJet, que s'allargarà fins diumenge, ha provocat 9 cancel·lacions a tot Espanya.

Els treballadors rebutgen les diferències salarials que hi ha entre els treballadors de la companyia a la Península i els seus companys a França i Alemanya. El govern espanyol ha fixat uns serveis mínims del 57% dels vols de l'aerolínia.

L'altra vaga és la dels tripulants de cabina de Ryanair, que dijous ja va obligar a cancel·lar una vintena de vols. En aquest cas és el cinquè dia de vaga en el segon cap de setmana consecutiu.

Retards aquest dijous

Més enllà de les cancel·lacions, en la primera jornada de vaga de Ryanair hi va haver retards en 24 vols amb sortida des de Barcelona i en 26 amb arribada. A Girona van ser 2 i 7 respectivament.

Segons el sindicat USO el sistema de "màxim benefici de Ryanair ha provocat cancel·lacions i retards en cadena".

Un tauler d'informació de l'aeroport de Girona amb alguns dels vols cancel·lats i endarrerits per la vaga de Ryanair (ACN/Aleix Freixas/Ariadna Reche)

Els representants dels treballadors carreguen contra la companyia perquè diuen que considera com a serveis mínims el 100% dels vols programats, però apunta que, en canvi, en alguns casos no ha citat les tripulacions completes per operar-los per motius que desconeix.

ARXIVAT A:
TurismeAeroportsAeroport del Prat
Anar al contingut