Duelia, la primera xarxa social que ajuda en el procés de dol
Avui s'ha posat en marxa la primera xarxa social que ajuda en el procés de dol i malaltia avançada. S'anomena Duelia i les persones que han perdut un ésser estimat o que estan en procés de malaltia poden rebre consells de psicòlegs i terapeutes.
Duelia, la primera xarxa social que ajuda en el procés de dol

Duelia, la primera xarxa social que ajuda en el procés de dol

Avui s'ha posat en marxa la primera xarxa social que ajuda en el procés de dol i malaltia avançada. S'anomena Duelia i les persones que han perdut un ésser estimat o que estan en procés de malaltia poden rebre consells de psicòlegs i terapeutes.

RedaccióActualitzat
Imatge de la xarxa social per al dol, Duelia.org
Imatge de la xarxa social per al dol, Duelia.org
Les xarxes socials ja no només serveixen per retrobar vells amics, mantenir-hi el contacte i conèixer-ne de nous. També poden servir per acompanyar en moments difícils. Aquest és el cas de Duelia, la primera xarxa social d'ajuda en el procés de dol i malaltia avançada.

Duelia vol ser el punt de trobada virtual per a persones que han perdut un ésser estimat o que estan en procés de malaltia, per rebre consells entre usuaris, per obtenir informació útil i ajuda externa, com psicòlegs, terapeutes o centres de dol. De fet, aquesta xarxa social està en funcionament des del juliol en fase de prova i actualment ja supera els 500 usuaris.

Una de les fundadores de la xarxa, Laura Ribes, apunta que "entre els usuaris hi ha gent que entra demanant ajuda, fa tot el procés de dol, i després s'acaben reconvertint en voluntaris, ja que el que volen és tornar l'ajuda".

Els principals grups de debat de la comunitat són per la pèrdua d'un fill i de la parella. La xarxa també tracta el dol anticipatori per malalties terminals, tant per a la família com per al mateix malalt.

Assistència també per telèfon


Una altra inciativa relacionada amb el dol la presenta l'empresa funerària Mémora. Es tracta d'un servei telefònic d'assistència psicològica. L'atenció telefònica és de 24 hores tots els dies de l'any. És gratuïta i exclusiva per als clients.

Eduard Vidal, conseller director general del grup Mémora, parla de la importància d'aquest servei: "Moltes vegades el dol o l'angoixa agafa de nit, quan els professionals no estan en prestació del servei en els seus despatxos o clíniques. Per això, pensem que disposar d'aquest servei és un element d'acompanyament i contenció molt important".

Un equip de psicòlegs especialitzats en el dol s'encarregarà d'atendre les trucades.
Anar al contingut