El cotxe va caure per un penya-segat des de la ronda de Mar de Calafat
El cotxe va caure per un penya-segat des de la ronda de Mar de Calafat

Dos morts i un ferit en estimbar-se amb el cotxe al mar per un penya-segat a Calafat

Els morts són un home i una dona de 70 anys, i el ferit és un home de 48 anys i no es tem per la seva vida

Actualitzat

Dues persones han mort i una altra ha resultat ferida lleu en caure el cotxe en què viatjaven per un penya-segat al nucli de Calafat, al municipi de l'Ametlla de Mar, segons han confirmat fonts policials.

El vehicle circulava per la ronda de Mar quan es va precipitar per un espadat d'uns 20 metres cap al mar i va quedar submergit. Els morts són un home i una dona, tots dos de 70 anys, i la persona ferida, que va ser traslladada a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, és un home de 48 anys. No es tem per la seva vida.


Recerca dels cossos

L'operatiu de recerca per treure els cossos de l'aigua va ser llarg i hi van participar Bombers i Salvament Marítim. En arribar al punt de l'accident, els bombers van accedir al vehicle i van extreure una persona de l'interior. Van realitzar-li maniobres de reanimació, però, finalment, els equips mèdics del SEM en van certificar la mort.

Posterioment, quan passaven cinc minuts d'un quart de deu del vespre, es va localitzar una segona persona a l'aigua, la qual va rebre també maniobres de reanimació mentre es traslladava amb l'embarcació de la Creu Roja al port de Calafat. Però també va morir.

A més, van trobar i rescatar de l'aigua un gos viu.


Dues hores per trobar l'home ferit, amb hipotèrmia

L'operatiu va continuar rastrejant la zona amb l'objectiu de localitzar una tercera persona. Finalment, al voltant d'un quart de dotze de la nit, els efectius del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) subaquàtic van confirmar que l'havien trobat a uns 330 metres de la costa. Presentava símptomes d'hipotèrmia. El van acostar al port de Calafat, on va rebre assistència mèdica per part del SEM i, seguidament, van traslladar-lo a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa en estat menys greu.

Imatge de l'operatiu de rescat després que un cotxe s'estimbés al mar a Calafat
Imatge de l'operatiu de rescat després que un cotxe s'estimbés al mar a Calafat (Bombers)

Gran operatiu de rescat

Els Bombers hi van desplaçar 27 efectius amb 14 dotacions i dues embarcacions, una del Parc de Tortosa i l'altra amb efectius subaquàtics del Grup d'Actuacions Especials (GRAE), així com efectius de muntanya del GRAE de Valls.

A més, en el dispositiu també es va activar l'helicòpter de Salvament Marítim per fer recerca nocturna des de l'aire i il·luminar l'àrea en un primer moment, l'embarcació de Creu Roja, diverses dotacions dels Mossos d'Esquadra, de la Policia Local i quatre unitats del Sistema d'Emergència Mèdiques (SEM).

Aquest diumenge finalment s'ha pogut reflotar el vehicle.

Durant tot el dia s'han fet tasques per treure el cotxe de l'aigua

Els Mossos d'Esquadra han obert una investigació per esclarir les causes del succés.

ARXIVAT A:
TrànsitMossos d'Esquadra
Anar al contingut