Dormir vuit hores i tenir confiança en un mateix, claus per aprovar la selectivitat
Després de dos anys de Batxillerat arriba el moment de demostrar els coneixements adquirits a la temuda selectivitat. Els estudiants es juguen el seu accés a la universitat i poder cursar i no, la carrera que han escollit. Com és normal, estan nerviosos. Els experts recomanen intentar relaxar-se. Per fer-ho, els dies previs a la prova, cal portar una alimentació equilibrada, dormir una mitjana de 8 hores, resumir el temari i descansar cada hora d'estudi. A més, també es convenient suggestionar-se un mateix i repetir-se "aprovaré".
Barcelona

Dormir vuit hores i tenir confiança en un mateix, claus per aprovar la selectivitat

Després de dos anys de Batxillerat arriba el moment de demostrar els coneixements adquirits a la temuda selectivitat. Els estudiants es juguen el seu accés a la universitat i poder cursar i no, la carrera que han escollit. Com és normal, estan nerviosos. Els experts recomanen intentar relaxar-se. Per fer-ho, els dies previs a la prova, cal portar una alimentació equilibrada, dormir una mitjana de 8 hores, resumir el temari i descansar cada hora d'estudi. A més, també es convenient suggestionar-se un mateix i repetir-se "aprovaré".

Actualitzat
Els pedagogs aconsellen imaginar-se la situació, la sensació a l'aula d'examen i aprendre així a controlar els nervis. Seria molt positiu poder visitar la facultat on es realitzaran les proves per familiaritzar-se amb l'espai.

El dia abans de l'examen s'ha de dedicar a descansar i a autosuggestionar-se sobre la capacitat per superar la prova repetint-se a un mateix "aprovaré". Es recomanable també preparar amb antelació el material –DNI, boligrafs, el rellotge, aigua- per evitar corredisses. El mateix dia de la prova cal sortir de casa amb prou temps davant possibles imprevistos i aixecar-se i esmorzar igual que qualsevol altre dia.

Un cop asseguts a la cadira es poden realitzar exercicis de relaxació. Un, per exemple, consisteix a tancar els ulls i imaginar-se en un lloc agradable com el mar o la muntanya. Mentre es visualitza l'escena s'ha de respirar diafragmàticament inspirant pel nas i expulsant l'aire per la boca durant uns minuts. Això, ajudarà a calmar els nervis i, per tant, a millorar la concentració.
Anar al contingut