Directors més preparats i centres més autònoms, la fórmula per obtenir uns bons resultats en ensenyament
L'elevat nombre de docents interins és un dels punts febles de l'ensenyament públic català, segons ha detectat l'últim informe de la Fundació Bofill. El seu responsable, Ferran Ferrer, aposta per canviar el model actual de gestió de les escoles, un dels punts que el govern té sobre la taula. En una entrevista a Televisió de Catalunya diu que cal preparar millor els directors i donar més autonomia als centres.
Barcelona

Directors més preparats i centres més autònoms, la fórmula per obtenir uns bons resultats en ensenyament

L'elevat nombre de docents interins és un dels punts febles de l'ensenyament públic català, segons ha detectat l'últim informe de la Fundació Bofill. El seu responsable, Ferran Ferrer, aposta per canviar el model actual de gestió de les escoles, un dels punts que el govern té sobre la taula. En una entrevista a Televisió de Catalunya diu que cal preparar millor els directors i donar més autonomia als centres.

Actualitzat
Ferrran Ferrer és el responsable de l'informe de la Fundació Bofill que va donar un toc d'alerta sobre l'estat de l'educació catalana poc abans que un altre informe -aquest internacional, el PISA- confirmés els mals resultats. Els arguments que s'han donat per explicar-los, un baix nivell cultural de la societat en general i unes taxes d'alumnes immigrants molt altes, no li semblen vàlids.

La seva tesi la sustenta en el fet que comunitats com l'Aragó, la Rioja i Navarra, on també han tingut aquests fluxos migratoris, els resultats en ensenyament han estat molt bons.

Possibles solucions

El responsable de l'informe de la Fundació Bofill sobre l'ensenyament públic a Catalunya creu que és necessari fer un gir important en el sistema educatiu que passa per disposar de direccions més preparades per gestionar una "situació que és molt més complexa i diferent de la que teníem fa deu o quinze anys". Una altra de les coses que diu l'informe internacional PISA és que és important per a l'èxit incrementar l'autonomia dels centres educatius.

La llei d'educació que prepara el conseller Ernest Maragall entra de ple en aquests punts. Els sindicats s'hi oposen i ja han convocat una vaga per al 14 de febrer perquè, diuen, promou la privatització de l'escola pública. Ferrer entén les reticències del sector docent, però alerta "que la por que això pugui derivar en un model que no ens agradi a ningú dels que estem en el món de l'educació no ens faci quedar en models de fa vint o trenta anys".

Servei públic d'educació

"L'administració sap que els diners que dóna a la privada no cobreixen el 100% de la seva despesa, i, a canvi, mira cap a un altre cantó amb el tema del cobrament de les quotes, que no s'hauria de fer." Diu que s'han d'ajustar a la realitat els diners públics que rep l'escola concertada, i en contrapartida exigir-los més compromís social i l'eliminació de les quotes.

"Hi haurà centres privats que estaran molt contents d'adscriure's a aquest sistema, però hi haurà altres centres privats als quals això no interessi i que preferiran sortir del sistema i continuar cobrant quotes, fins i tot més altes, als pares."

Què demana als polítics?

Ferrer insta els polítics a abordar el futur de l'ensenyament amb un tractament d'Estat, no un tractament de partit. I se'n va fins a Finlàndia, on es diu que els infants són els "bons de l'Estat".

NOTÍCIES RELACIONADES

Anar al contingut