Deu anys dels #hashtags
El 23 d'agost del 2007, un usuari va fer la piulada amb una paraula darrere d'un coixinet. Des d'aleshores, les etiquetes o hashtags han evolucionat fins a convertir-se en part de les converses diàries.
Els hashtags o etiquetes, una paraula darrere d'un coixinet, fan deu anys. El 23 d'agost del 2007, Chris Messina va ser el primer usuari que va fer una piulada amb una etiqueta: #barcamp, és a dir, una trobada oberta en què cada participant fa aportacions. En el tuit, Messina proposava precisament utilitzar les etiquetes com a unificadors de converses a la xarxa social.
how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?
⌗ChrisMessina (@chrismessina) 23 August 2007
Al llarg d'aquests deu anys, les etiquetes han evolucionat passant de ser una forma de categoritzar o etiquetar tuits creada espontàniament pels usuaris a convertir-se en part de les converses diàries, canviant la naturalesa de la comunicació a la xarxa i esdevenint un dels símbols de l'era digital.
10 years ago today the hashtag was born on Twitter. 🎂 #Hashtag10 https://t.co/upTBCkzDNP
Twitter (@Twitter) 23 August 2017
Actualment, quan la gent se suma a una conversa, sovint ho fa a través dels hashtags, que cada vegada són més populars, fins al punt que, l'any 2007, l'etiqueta més utilitzada es va fer servir més de 9.000 vegades, mentre que el 2017 el hashtag més popular s'ha tuitejat més de 300 milions de vegades.
Twitter ha celebrat l'aniversari posant en marxa l'etiqueta #Hashtag10, amb un emoji específic amb forma de globus durant tot el dia.
Which hashtags have mattered most to you? #Hashtag10 pic.twitter.com/WyJvGpZXuR
Twitter (@Twitter) 23 August 2017
Al llarg d'aquests deu anys, algunes etiquetes s'han convertit en autèntiques "tradicions" de la xarxa, com ara #NowPlaying, tuitejada més de mil milions de vegades; o #FollowFriday, utilitzada en més de mig milions de tuits. #TheWalkindDead és l'etiqueta de sèries més utilitzada, #StarWars el hashtag de cine més utilitzat i #Euro2016 l'etiqueta d'un esdeveniment esportiu més popular a la xarxa.
Per la seva banda, Twitter Espanya ha enumerat algunes de les etiquetes més populars a l'estat durant aquests deu anys:
Algunos de los más populares:#FF#NowPlaying#TheWalkingDead#StarWars#Euro2016#ootd#RefugiadosBienvenidos#Eurovision#VamosEspaña#15M
Twitter España (@TwitterEspana) 23 August 2017
Entre aquestes etiquetes més exitoses, hi ha #15M, #RefugiadosBienvenidos, #PokemonGo o els esdeveniments anuals #Eurovision o #PremiosGoya.