Barcelona

Desigual diu que punxar un preservatiu pot ser un cant a la maternitat i assegura que no volia ferir sensibilitats

Desigual diu que en cap moment ha volgut ferir sensibilitats i justifica l'acció de punxar un preservatiu com a metàfora

RedaccióActualitzat

La marca de roba Desigual ha reaccionat aquest diumenge a la polèmica pel seu últim espot publicitari. Assegura que "en cap moment s'ha volgut ferir la sensibilitat de l'espectador" i justifica la campanya explicant que l'acció de punxar un preservatiu pot ser un crit a la maternitat.

Subratlla que aquest és un acte que crida poderosament l'atenció, com ho pot ser encendre un llumí en la foscor i això, expliquen en un comunicat, no ha de ser forçosament símptoma de piromania sinó que pot significar tenir una idea, il·luminar o emprendre. "La imaginació és lliure de pensar en conseqüències", conclouen.

L'anunci, on una model punxa preservatius perquè vol quedar-se embarassada ja que un vestit li queda bé fins i tot amb panxa, ha desfermat una campanya de reaccions adverses tant de persones individuals com de diversos col·lectius de dones, que n'han demanat la retirada. Fins i tot la Generalitat es planteja sol·licitar-ho per la irresponsabilitat amb què es tracten qüestions tan serioses com la prevenció de malalties i la seguretat en les relacions sexuals i davant la gran influència que té Desigual entre el jovent.

Desigual diu que l'anunci reforça el missatge que ha unit totes les campanyes de la marca fins avui, que incideix sobre el poder de decisió de les persones, i que representa un crit a l'alliberament personal i al dret de perseguir els somnis.

També afirma que "no és intenció de Desigual, ni la seva funció, proposar patrons socials de conducta, ni en aquest anunci ni en els anteriors. Tampoc qualsevol protagonista de les nostres campanyes pretén ser un emblema de la condició femenina".

Anar al contingut