Un tren de Renfe, en una de les aturades d'aquesta setmana (Eduardo Parra/Europa Press)
Un tren de Renfe, en una de les aturades d'aquesta setmana (Eduardo Parra/Europa Press)

Desconvocada la vaga de maquinistes de Renfe a les portes del pont del Pilar

Poques incidències a Rodalies de Renfe després que aquest dijous a la nit el sindicat majoritari de maquinistes, SEMAF, va desconvocar la vaga

Actualitzat
TEMA:
Renfe

Acord entre Renfe i el sindicats de maquinistes per desconvocar les vagues de maquinistes previstes per aquest pont del Pilar: el divendres 8, el dilluns 11 i el dimarts 12. Aquest dijous a la nit, hores abans que comencés la sisena aturada, Semaf ha anunciat la desconvocatòria després que la companyia hagi atès "les demandes" dels treballadors. Aquesta divendres a la tarda, el minoritari Sindicat Ferroviari també ha desconvocat la vaga.

Avui hi ha hagut poques incidències al servei.

 

Semaf celebra la recuperació del servei d'abans de la Covid

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, va confirmar la notícia i ha assenyalat que l'acord "ratifica mesures que Renfe ja tenia en marxa":

 

Amb l'acord, per la seva banda, el sindicat detalla que la companyia "ha acceptat recuperar tots els trens, totes les plantilles i la integritat de l'empresa pública i els treballadors". Així, assegura Semaf, s'aconseguirà "recuperar el servei públic que la companyia oferia als ciutadans abans de la Covid".

Semaf critica que la supressió de trens anava "en consonancia" amb una reducció de plantilla tant de maquinistes com d'altres categories professionals de l'empresa:

"Havien dibuixat l'estratègia de suprimir trens per eliminar personal, i sense treballadors, ja no recuperar els trens. Fins i tot han deixat poblacions sense servei ferroviari"

El sindicat calcula que, actualment, els serveis ferroviaris tenien un dèficil de 861 trens diaris respecte al 2019, una xifra que suposa 25.830 trens menys mensuals i 309.960 trens menys anuals.

Usuaris a l'andana de l'estació de Sants, durant una de les jornades de vaga dels maquinistes de Renfe
Usuaris a l'andana de l'estació de Sants, durant una de les jornades de vaga dels maquinistes de Renfe (EFE/ Marta Pérez)


Incorporació de més maquinistes

En un comunicat, Renfe "destaca que l'acord preveu diverses mesures per recuperar progressivament els serveis suprimits per la pandèmia".

Per recuperar aquests serveis, Renfe considera "fonamental" la incorporació de més maquinistes, que han de superar els corresponents processos de formació i homologació abans d'iniciar la conducció de trens de viatgers.

Des del final de l'estat d'alarma, Renfe es troba en un procés d'incorporació de 924 maquinistes, que hauria d'acabar els propers mesos. Quan s'hagin incorporat a la plantilla, la xifra total de maquinistes serà de 5.720.


Carmona demana disculpes als usuaris

El portaveu de Renfe, Antonio Carmona, en declaracions al "Més 324" ha assegurat que l'acord amb Semaf "referenda les mesures que ja havíem posat en marxa i també havíem comunicat. Essencialment, la recuperació del servei que s'oferia abans de la pandèmia i la incorporació de 1.000 maquinistes més".

Carmona també ha demanat perdó als afectats per les aturades d'aquests últims dies:

"Els perjudicats són els viatgers, als quals demanem disculpes perquè hi ha hagut molts incompliments de serveis mínims."


Cinc jornades de vaga des del 30 de setembre

Els maquinistes van començar les vagues la setmana passada, el dijous 30 de setembre i el divendres 1 d'octubre, totes dues de 24 hores. Aquesta setmana, hi ha hagut aturades el dilluns 4, el dimarts 5 i el dijous 7.

El sindicat Semaf va convocar les aturades per demanar la recuperació de trens i plantilles i per garantir la integritat del grup Renfe i no s'engeguin ni processos privatizadors ni es "parteixi" en transferències autonòmiques.

Les vagues han estat marcades per l'incompliment dels serveis mínims, la qual cosa ha provocat la suspensió de centenars de trens que havien de circular en aquests serveis, a més de retards en les Rodalies de Barcelona, Madrid i València.

ARXIVAT A:
Renfe Rodalies
Anar al contingut