Descoberta la galàxia més llunyana de totes les localitzades fins ara a l'Univers
Un equip internacional d'astrònoms ha pogut observar la galàxia més llunyana de les que s'han localitzat fins ara. La nova galaxia forma part d'un grup amb el nom d'Abell 2218. Es tracta d'una galàxia d'uns 750 milions d'anys, la llum de la qual ha trigat més de 13.000 milions d'anys llum a arribar a la Terra. De fet, la llum que ara han observat els astrònoms a la Terra provinent d'aquesta galàxia va ser emesa quan l'Univers estava en la seva primera joventut. Els investigadors han anunciat el descobriment als EUA, si bé les imatges d'aquesta galàxia han estat rebudes gràcies al telescopi espacial Hubble, situat a l'observatori Keck, a Hawaii.
Espai

"La llum percebuda és extremadament feble, i la verificació de la seva distància ha estat un repte extraordinari", ha explicat l'astrònom Jean-Paul Kneib, de l'Institut de Tecnologia de Califòrnia i de l'Observatori Midi-Pyrénées de Tolosa (França). El resultat de les investigacions ha estat fet públic en la reunió anual de l'American Association for the Advancement of Science de Seattle (Washington).