Els trens del nou servei AVLO s'identificaven pel seu color morat (EFE/Ismael Herrero)
Els trens del nou servei AVLO s'identificaven pel seu color morat (EFE/Ismael Herrero)

Descartat ara l'AVE "low cost" per la dificultat de mantenir la distància de seguretat

El servei de l'AVLO entre Barcelona i Madrid havia de començar a l'abril

Actualitzat

Estava previst que entrés en funcionament a l'abril de cara a la Setmana Santa, però, com moltes altres coses, el coronavirus va obligar a posposar-ho.

Ara s'ha confirmat: l'AVLO queda descartat a curt termini per la crisi sanitària. Les distàncies de seguretat que s'hauran de mantenir en el transport públic no fan viable aquest AVE "low cost" de Renfe.

"No veig que puguem plantejar un servei "low cost" en un curt espai de temps. Ara mateix, amb les distàncies de seguretat que es plantegen, serà complicat."

D'aquesta manera ho ha justificat el ministre de Transports i Mobilitat, José Luís Ábalos, en una compareixença al Senat.

"Durant un temps, mentre la pandèmia no passi a l'oblit, l'ús del transport serà molt diferent al que estàvem acostumats."

Els combois dels AVLO havien de tenir un 20 per cent més de capacitat que els AVE actuals, fins a 438 places. Se suprimia la classe preferent i el vagó cafeteria.

Renfe va suspendre el 15 de març, un dia després de decretar-se l'estat d'alarma, la posada en marxa de l'AVLO entre Madrid i Barcelona, que havia de començar a funcionar el 6 d'abril.

En aquell moment ja havia venut una tercera part de l'oferta de places del nou servei. Una part es van vendre a 5 euros com a oferta promocional.

L'operadora va haver de tornar l'import dels bitllets.

El projecte del servei calculava que el bitllet costaria entre 10 i 60 euros en funció de l'horari i la demanda. Els bitllets de Barcelona a Madrid de l'AVE en classe turista tenen un preu que oscil·la entre els 41 i els 152 euros.

En principi, es preveien tres viatges diaris en cada sentit per passar a fer-ne quatre un mes més tard.

Renfe preveia el llançament del baix cost de l'AVE per avançar-se a la competència de nous operadors al desembre, quan està prevista la liberalització del transport en tren a tota la UE. Ara tot queda en l'aire.

ARXIVAT A:
MobilitatCoronavirus
Anar al contingut