Barcelona

Desapareix la Passarel·la Gaudí, que es reorienta cap a la promoció internacional de la moda

La Generalitat impulsa una orientació més internacional de la Passarel·la Gaudí, que desapareixerà com a tal i es reformularà. Segons ha explicat el conseller de Comerç, Turisme i Consum, Josep Huguet, es busca un gir radical per donar més rellevància als dissenyadors emergents i buscar formes més efectives de promocionar la moda catalana a l'exterior. Els canvis, que es faran efectius a partir de l'any 2007, tenen com a objectiu que la Passarel·la Gaudí no sigui tan cara per a l'administració.

Actualitzat
La Passarel·la Gaudí es convertirà a partir del 2007 en un Gaudí d'Emergents amb ambició internacional i dues edicions anuals, segons el projecte de futur del sector de la moda que avui ha presentat el conseller de Comerç, Turisme i Consum de la Generalitat, Josep Huguet. L'estudi encarregat per l'administració catalana sobre la Passarel·la Gaudí, i que dóna per esgotat el model actual perquè no genera negoci i per la seva repercussió internacional, és l'argument esgrimit per Huguet per tancar l'etapa Flaqué i obrir-ne una altra de nova en la qual es donarà prioritat als emergents i als més consolidats en les passarel·les internacionals. Huguet, a més, ha anunciat la creació d'un premi internacional de referència mundial, "com el Planeta de la literatura", per als emergents, amb un jurat de primer nivell perquè els millors noms de la moda del futur surtin de Barcelona. La tradicional Passarel·la Gaudí, que com a tal desapareix, va arrencar els anys vuitanta de la mà de Fira de Barcelona, que en la nova etapa augmenta la seva implicació en el projecte. La fórmula actual, que integra Passarel·la Gaudí, Circuit, Moda Fad i Noviaespaña, es conservarà fins a l'edició del gener i compta amb un pressupost de 7,2 milions d'euros. El Gaudí d'Emergents el lideraran els mateixos que estan al capdavant de Circuit i Moda Fad, juntament amb Fira de Barcelona, i l'executarà l'empresa que sorgeixi del concurs que convoqui la Generalitat, mentre que la promoció de la moda catalana en l'àmbit internacional s'emmarcarà en les accions del Copca (Consorci de Promoció Comercial de Catalunya). De tot el projecte, l'únic que està igual és Noviaespaña. Crítiques des de l'Associació de Dissenyadors Gaudí El dissenyador Toni Morral (Konrad Muhr), secretari de l'Associació de Dissenyadors Gaudí, ha estat molt crític amb la decisió de la Generalitat perquè considera que amb el projecte "s'escombra d'un cop de ploma" la Barcelona Fashion Week, que està molt consolidada i es regala aquesta passarel·la espanyola, que és la quarta del món, a Madrid. Morral ha qualificat l'informe de la Generalitat de "destructiu" i ha assegurat que té carències sobre la realitat, errors en els quadres que presenta i que en parlar de la seva repercussió mediàtica en l'àmbit internacional omet dades. A més, ha dit que no té en compte quina és la repercussió a Espanya de les fires més importants perquè les comparacions siguin possibles.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut