Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Denuncien pactes entre taxistes i empleats d'hotel per cobrar preus abusius als turistes

Segons Élite Taxi, el sobrecost se'l reparteixen entre els treballadors de l'establiment i els conductors

Aitor Álvarez GarcíaActualitzat

El sector del taxi denuncia que alguns conductors acorden amb treballadors d'hotels comissions als turistes, que després es reparteixen. Recorden que un hotel té prohibit demanar un taxi. Ho ha de fer, sempre, el client. Però en molts casos això no passa i els conserges, segons Élite Taxi, truquen a taxistes amb qui acorden aquests sobrecostos de 8 o 10 euros, que acaba assumint el client.

Aquest dilluns, un grup de taxistes ha volgut centrar la protesta, que s'ha convocat aquest mateix matí, en un dels hotels on asseguren que han detectat la mala praxi, el Sixtytwo del passeig de Gràcia. El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, s'ha reunit amb la directora de l'establiment i, a la sortida, ha explicat a TV3 que n'ha tret el "compromís d'erradicar les comissions". L'hotel no ha volgut fer cap comentari a aquest mitjà.

Álvarez, però, ha afirmat que això passa en diferents hotels de la ciutat i que molts taxistes participen de la mala praxi. "Esperem que l'exemple d'aquest hotel serveixi per a tots els altres". I ha afegit que les concentracions seguiran i que s'aniran manifestant davant dels diferents hotels on han detectat que els treballadors es conxorxen amb taxistes per cobrar comissions.

El Gremi d'Hotels de Barcelona no ha volgut comentar amb TV3 aquesta qüestió. I els taxistes asseguren que aquestes comissions perjudiquen tot el sector. El taxista Xavier Roc explica que "el taxi és negre i groc i el turista veu un taxi, no veu el Joan, el taxista".

Dos taxistes ensenyen falsos bitllets durant la protesta (ACN/Jordi Bataller)

Els taxistes també denuncien que els hotels contracten trànsfers, amb vehicles privats, des de l'aeroport cap als hotels, sovint a preus abusius. La Kate, turista britànica, explica que l'hotel li va contractar un servei de transport a un preu desmesurat: "Des de l'aeroport fins a l'apartament, el dia del check-in ens van cobrar 77 euros, i l'hotel ho va organitzar".

Aquest estiu, TV3 va treure a la llum una altra mala praxi dels taxistes: cobrar preus abusius als turistes després d'apagar el taxímetre. Per exemple, cobrar entre Ciutat Vella i la zona d'oci nocturn del front marítim 20, 30, 40 o 50 euros. En un reportatge emès al juliol, els usuaris fins i tot relataven casos en què van pagar 100 euros per anar de l'Hotel Arts fins a la ronda General Mitre. 

Des d'Élite Taxi asseguren que, arran d'aquesta informació, s'han marcat com a objectiu posar fi a aquestes pràctiques:

"Aquest és un problema que al sector coneixíem, però després del reportatge de TV3 ens hem sensibilitzat molt més, perquè ara que la temporada és baixa ens hem de preparar per quan torni tot el turisme", explica.

ARXIVAT A:
TurismeTaxisTransport públic
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut