El nou logo en una parada d'autobús (New York State Department of Economic Development)

Crítiques al substitut del mític "I ❤ NY": els novaiorquesos no estimen el seu nou logo

Les xarxes s'han omplert de crítiques a la nova imatge, basada en el famós logotip del cor dissenyat per Milton Glaser el 1977

Juli Rodés AlmerActualitzat

"Si hi ha disturbis a Nova York, serà per això", escriu un novaiorquès a les xarxes en un missatge recollit pel diari The New York Times. Parla del nou logo de promoció de la ciutat, la metròpoli per excel·lència, que no ha agradat a molts novaiorquesos.

Presentat aquest dilluns, no ha trigat a ser polèmic:

"És, literalment, el pitjor disseny que he vist mai", afirma a Twitter l'usuari Dewey Bryan Saunders, dissenyador gràfic.

Un altre usuari assegura: "Com a dissenyador, em fa mal."

No sembla, a partir d'aquestes reaccions, que el nou logo de promoció de Nova York hagi assolit l'objectiu d'"acabar amb la divisió i la negativitat" sorgides durant la pandèmia, en paraules de Kathryn Wylde, presidenta executiva de Partnership for New York City, el consorci públic i privat que ha promogut la campanya.

La nova campanya vol "acabar amb la divisió i la negativitat" de la pandèmia (New York State Department of Economic Development)

Un disseny, d'altra banda, que recorda clarament la seva font d'inspiració, el logo dissenyat per Milton Glaser el 1977, diuen que mentre anava en taxi a la reunió on havia de presentar-lo, per atraure turisme a una ciutat que era percebuda com a perillosa i a punt de fer fallida.

Aquell "I love NY" que substituïa la paraula "love" per un cor, imitat fins a l'infinit arreu del planeta, és ara "We love NYC", amb un cor en 3D, que ha adquirit relleu. 

Canvia, doncs, el "jo" per un "nosaltres", i NY, les sigles de l'estat de Nova York, objecte d'aquella campanya, per NYC, les sigles de la ciutat (New York City), que ara es vol promoure.

Canvia, també, la tipografia: l'American Typewriter, de traç prim, que imita la lletra de màquina d'escriure, ha estat substituïda per una tipografia basada en la utilitzada en els rètols del metro de Nova York.

El nou logo adapta la tipografia utilitzada als rètols del metro de Nova York (New York State Department of Economic Development)

"El metro és les venes o el cor bategant de la ciutat", diu Graham Clifford, autor del polèmic disseny, per explicar la seva elecció tipogràfica, unes lletres de traç gruixut i recte.

La xarxa s'ha omplert de missatges que qüestionen la qualitat del disseny de Clifford.


Des de la secció d'opinió de Bloomberg s'arriba a comparar el nou logo amb la restauració de l'"Ecce Homo" de Borja perpetrada per Cecilia Giménez, que va fer la volta al món. 


Altres usuaris, en canvi, es limiten a reivindicar el logo de Glaser, que no sabrem mai què pensa d'aquesta nova creació inspirada per la serva obra, perquè va morir el juny del 2020. 

Hi ha usuaris que reivindiquen el logo dissenyat per Milton Glaser el 1977


Els creadors de la campanya sembla que s'han pres amb humor l'enrenou que han causat a la xarxa i ells mateixos han publicat mems comparant el logo de Glaser amb el de Clifford:

"Penses que s'odien mútuament, fins que t'adones que s'estimen", diu el text que acompanya una imatge de l'exitosa sèrie "Succession".


Val a dir, a més, que el The New York Times recull els testimonis d'alguns usuaris que es defineixen com a novaiorquesos de soca-rel i es mostren satisfets amb la nova imatge de promoció de la seva ciutat.

ARXIVAT A:
Estats UnitsArt
Anar al contingut