De la Serna no concreta cap data per al desviament de vehicles pesants de l'N-340
El ministre Íñigo de la Serna s'ha compromès a accelerar el desviament de vehicles pesants de l'N-340 cap a l'AP-7. En una reunió amb els alcaldes del Pacte de Berà, no ha donat una data exacta per a la posada en marxa d'aquest tràmit, però ha assenyalat que en farà un seguiment i informarà sobre els avenços relacionats a través del subdelegat del govern espanyol a Girona.
Els alcaldes han lamentat, però, que no se'ls hagi informat sobre una data per a la posada en marxa de la mesura, i han insistit en el fet que és important que es resolgui el problema abans de l'estiu, perquè és quan es dispara el trànsit a la zona. Tot i així, han considerat que el compromís del ministre amb l'aplicació de la mesura "no és menor".
"No marxem amb una data de termini concreta. Sí que nosaltres, els alcaldes, li hem manifestat que l'N-340 té un moment molt crític, que és a l'estiu, i que, per tant, seria interessant que això estigués resolt a l'estiu, però ho hem dit nosaltres. Vull que quedi clar que no és un compromís del ministre."
De la Serna ha assegurat que Foment no pot donar una data perquè no totes les competències per posar el tràmit en marxa estan en mans del seu ministeri.
"Encara que Foment desitgés anunciar una data, no podem fer-ho i cal ser prudents."
Debat sobre l'1 de gener
S'havia parlat sobre l'1 de gener com a data en què s'hauria hagut d'aplicar la mesura. El portaveu del Pacte de Berà i alcalde de Vendrell, Martí Carnicer, ha explicat que a la reunió "no s'ha parlat" d'aquest tema i ha prioritzat "que es resolgui el problema", que és el que "és important".
Íñigo de la Serna, reiterant que Foment "no va anunciar cap termini", ha assenyalat Josep Rull com el conseller de Territori que al setembre va anunciar que Foment posaria aquesta mesura en marxa a partir de l'1 de gener.
"Per evitar malentesos, els terminis han de venir directament del ministre, i qualsevol data que no doni jo personalment s'ha de considerar com una referència de qui el doni, però en cap cas com a compromís del ministeri."
De la Serna ha reclamat que s'evitin situacions desagradables com la que es va derivar de l'accident del Vendrell, que va generar tensions entre els alcaldes i el govern espanyol.
La reunió s'ha fet en una sala de l'aeroport del Prat i els alcaldes que hi han participat eren els d'Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà, el Vendrell, Bellvei, l'Arboç, Castellet i la Gornal i Santa Margarida i els Monjos i la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès.
La resposta de Puigdemont
Puigdemont, a través de la xarxa social Twitter, s'ha dirigit al ministre titllant de "colonialisme" les "promeses" i els "incompliments" en infraestructures a Catalunya per part del govern espanyol.
Querido señor Ministro de Fomento 155, ejercer el poder despóticamente con una política de "prometo y prometeré" del s. XIX ya no cuela. Como mínimo en Catalunya (hilo 👇): pic.twitter.com/yKmPQtO5nl
Carles Puigdemont 🎗 (@KRLS) February 20, 2018
🚫 4 exemples d'incompliments:
Carles Puigdemont 🎗 (@KRLS) February 20, 2018
⚠️ NII Vilademuls-Jonquera (2021?).
⚠️ A-27 Valls-Montblanc (9 anys de retard).
⚠️ B-40 Olesa-Viladecavalls (1,1km anuals).
⚠️ Desdoblament N-340/A7 (sense data). pic.twitter.com/FgPMgPOYNQ
Podria posar una desena d'exemples més només d'incompliment en infraestructures. Si sumem el global no cap en una enciclopèdia. Ho resumiré en un concepte: Colonialisme.
Carles Puigdemont 🎗 (@KRLS) February 20, 2018
- ARXIVAT A:
- Trànsit