FACUA denuncia El Corte Inglés per la seva campanya "casposa" del Dia de la Mare
Polèmica a les xarxes socials per la campanya del Dia de la Mare amb el lema:"97% entregades, 3% egoistes i 0% queixes"
La campanya de publicitat d'El Corte Inglés per al Dia de la Mare provoca nombroses crítiques a les xarxes que la qualifiquen de masclista, retrògrada i que perpetua estereotips.
La campanya "100% Mares" segons el comunicat de la companyia vol destacar el paper tan important que juguen les dones a la societat:
" Amb el seu treball, el seu esforç i la seva dedicació a la família."
FACUA, associació en defensa dels drets dels consumidors, ha denunciat El Corte Inglés davant la Direcció General de Comerç i Consum de Madrid per aquesta campanya que qualifica de "masclista":
"Amb missatges 100% casposos i retrògrads que identifiquen una bona mare i, per tant, una bona dona, la que no es queixa ni dona problemes"
També critiquen que "un cop més es perpetuï una publicitat que cosifica i menysprea la dona."
¡¡Estamos hartas de que El Corte Inglés se apropie del día de la madre así!! 😫 "0% quejas": FACUA denuncia a El Corte Inglés por su campaña machista del Día de la Madre https://t.co/UqKsKIpe4f
FACUA (@facua) 3 de maig de 2019
En un moment on les manifestacions del 8M han estat tan multitudinàries i hi ha una lluita per la igualtat i la conciliació entre la vida familiar i laboral, les usuàries critiques que es perpetuï un model social on les dones han de poder fer-ho tot com explica la campanya:
" Són capaces d'arribar a tot, preparar una reunió important i alhora ajudar els seus fills a donar l'últim toc al treball de ciències per a la classe de demà, o que tenen cura del seu nadó mentre envien un email, a elles, que són 100% mares"
L'anunci per televisió destaca que "les mares treuen 48 hores al dia perquè el món continuï girant sense demanar res a canvi, sent a més 100% mares":
¡Las madres! Son capaces de llegar a todo, de sacarle más horas al día y de convertir un amargo jarabe en deliciosa fresa. Siendo además, #100x100Madre. 5 de mayo, #DíaDeLaMadre. https://t.co/6DzJW3GLRF pic.twitter.com/Xow6T5ScT4
El Corte Inglés (@elcorteingles) 29 d'abril de 2019
Els anuncis gràfics posen percentatges a diferents qualitats que tenen les mares segons la marca:
"97% entregades, 3% egoistes i 0% queixes", "50% paciència, 50% compromís, 0% tint" o "45% oïdes, 55% idealistes, 0%plàstics"
Comparat amb la campanya pel Dia del Pare "El teu pare és únic en la seva espècie":
Les usuàries posen en qüestió la definició que fan els grans magatzems de les dones que són mares:
Mal @elcorteingles #100x100Madre ¿Ninguna d las personas por las q ha pasado esta campaña se ha dado cuenta? OMG! pic.twitter.com/8JHXz2FgiD
Carmen Delgado (@cardelvaz) 2 de maig de 2019
A propósito de la campaña de @elcorteingles ¿Sabéis qué es la violencia simbólica? Ojo, porque los estereotipos la alimentan. #100x100Madre https://t.co/EZD0hsrcUb #mujeresrebeladas pic.twitter.com/Ga9goxZrY2
Ana B. Pérez Villa (@anabeluni) 2 de maig de 2019
La madre que me parió!
Omnia Somnia (@Omnia_Somnia) 2 de maig de 2019
El Corte Inglés no sólo vende, sino que define y perpetúa la maternidad desde el punto de vista patriarcal.
⤵️
100% madre=
97% entregada
3% egoísmo
0% quejas
TE VA A COMPRAR TU PADRE! pic.twitter.com/vHQIRqlzp6
Hola @micromachismos ... @elcorteingles lo ha vuelto a hacer... Cuidado, madre! Prohibido quejarte! No es propio de ti!! Eso sí: somos taaaaan benévolos que te permitimos ser un 3% egoísta #ASCO 🤮 #micromachismo #publicidadmachista pic.twitter.com/Z0VMqvSYp7
Carla Vidal (@carlavidalprado) 2 de maig de 2019
A el corte inglés se le ha olvidado que el día de la madre que se celebra es el de 2019 y no el de 1485 pic.twitter.com/FS2Usgaw3o
Airen usando algoritmos (@AirenFrigodedo) 2 de maig de 2019
El @elcorteingles, bastión calitalista y, por ende, heteropatriarcal, nos quiere sumisas, entregadas, serviciales.
Irene🎗️ (@ireneotal) 2 de maig de 2019
Nos quiere en casa atadas a los cuidados no remunerados.
Pero no podréis con nuestra lucha ✊🏾💜#esunaguerra
Basta ya de #PublicidadMachista pic.twitter.com/Kk2IaAF5Ym
El Corte Inglés retrocede 50 años en su nueva campaña para el día de la madre, horrorizada 🤦🏼♀️ @elcorteingles pic.twitter.com/dPB1UbzwgH
Goiuri Yoguri (@goiuriyoguri) 2 de maig de 2019
El día de la madre en El Corte Inglés:
Eva (@Eva_2909) 2 de maig de 2019
97% entregada + 3% egoísmo +
0% quejas= 100% Madre. @elcorteingles
100% MACHISTA 100% PATRIARCAL#DiaDeLaMadre #MachismoRancio pic.twitter.com/GohxKGyej4
- ARXIVAT A:
- Feminisme