FACUA denuncia El Corte Inglés per la seva campanya "casposa" del Dia de la Mare

Polèmica a les xarxes socials per la campanya del Dia de la Mare amb el lema:"97% entregades, 3% egoistes i 0% queixes"

RedaccióActualitzat

La campanya de publicitat d'El Corte Inglés per al Dia de la Mare provoca nombroses crítiques a les xarxes que la qualifiquen de masclista, retrògrada i que perpetua estereotips.

La campanya "100% Mares" segons el comunicat de la companyia vol destacar el paper tan important que juguen les dones a la societat:

" Amb el seu treball, el seu esforç i la seva dedicació a la família."

 

FACUA, associació en defensa dels drets dels consumidors, ha denunciat El Corte Inglés davant la Direcció General de Comerç i Consum de Madrid per aquesta campanya que qualifica de "masclista":

"Amb missatges 100% casposos i retrògrads que identifiquen una bona mare i, per tant, una bona dona, la que no es queixa ni dona problemes"

 

També critiquen que "un cop més es perpetuï una publicitat que cosifica i menysprea la dona."  

 

En un moment on les manifestacions del 8M han estat tan multitudinàries i hi ha una lluita per la igualtat i la conciliació entre la vida familiar i laboral, les usuàries critiques que es perpetuï un model social on les dones han de poder fer-ho tot com explica la campanya:

" Són capaces d'arribar a tot, preparar una reunió important i alhora ajudar els seus fills a donar l'últim toc al treball de ciències per a la classe de demà, o que tenen cura del seu nadó mentre envien un email, a elles, que són 100% mares"

 

L'anunci per televisió destaca que "les mares treuen 48 hores al dia perquè el món continuï girant sense demanar res a canvi, sent a més 100% mares":

 

Els anuncis gràfics posen percentatges a diferents qualitats que tenen les mares segons la marca:

"97% entregades, 3% egoistes i 0% queixes", "50% paciència, 50% compromís, 0% tint" o "45% oïdes, 55% idealistes, 0%plàstics"

 

 

Comparat amb la campanya pel Dia del Pare "El teu pare és únic en la seva espècie":

 

 

Les usuàries posen en qüestió la definició que fan els grans magatzems de les dones que són mares:

ARXIVAT A:
Feminisme
Anar al contingut