Imatge de la campaya #COVIDSPOILER
Imatge de la campaya #COVIDSPOILER

"#CovidSpoiler: Contagiarà tota la família", la campanya per sensibilitzar els joves

L'acció a les xarxes socials del govern i la Creu Roja a Catalunya preveu arribar a conscienciar sobre la Covid-19 prop de cent mil joves

Roger FontellesActualitzat

El govern llança una nova campanya a les xarxes que apel·la directament als joves per evitar la transmissió de la Covid.

El Departament de la Presidència i la Creu Roja a Catalunya​ han començat #COVIDSPOILER, ja que s'ha observat que, en aquestes últimes setmanes la tendència, ha estat la d'un increment de contagis entre els més joves.

 

En aquest període la mitjana d'edat s'ha mantingut entre els 36 i els 39 anys d'edat, mentre que la mitjana d'edat durant tota l'epidèmia ­(des del primer de maig) s'ha situat al voltant dels 53 anys. El percentatge de casos positius entre joves d'entre 10 i 29 anys era només del 6% a l'inici de la pandèmia; ara, en el mes de juliol, el nombre ha augmentat fins al 26%.

Simula una sèrie de cinc episodis amb el títol #COVIDSPOILER. Mostra el que pot passar si no se segueixen les mesures de protecció en diferents situacions habituals a l'estiu, com ara una festa a la piscina, un "botellón" o un sopar amb els amics.

Comença la campanya #COVIDSPOILER
Comença la campanya #COVIDSPOILER (Direcció General de Comunicació)

Un equip de joves informadors

A part de la campanya a les xarxes, també es desplegarà un miler de joves entre voluntaris i treballadors per dur a terme aquesta acció de sensibilització entre els joves d'arreu de Catalunya en les trobades d'oci nocturn, fent especial incidència en les conductes de risc que adopten quan no utilitzen degudament la mascareta.

Els joves sensibilitzadors estaran a peu de carrer, a les zones costaneres i d'oci de 38 municipis catalans, a partir del vespre i fins a la matinada.

 

Els principals missatges que es transmetran serà l'obligatorietat de posar-se la mascareta, mantenir la distància social, evitar les aglomeracions, reduir el cercles d'amistat i la importància del rentat freqüent de mans.

L'objectiu de la campanya és arribar a sensibilitzar fins a 95.400 joves, fins al 15 de setembre.

 

Altres campanyes de sensibilització

Madrid i les Canàries també han dut a terme un sèrie de campanyes per sensibilitzar sobre la transmissió del virus.

"Una simple reunió familiar pot portar-te com a regal 40 dies en coma o fins i tot la mort", diu l'anunci de la campanya cànaria, batejat com "L'últim regal".

 

La Comunitat de Madrid, a través de l'anunci "Protegeix-te, protegeix-nos", mostra imatges de la malaltia molt dures.

 

 

ARXIVAT A:
Coronavirus
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut