Coronen la nova torre de control de l'aeroport del Prat, que entrarà en servei l'estiu del 2005

Pas endavant en les obres d'ampliació de l'aeroport de Barcelona. La cúpula de la nova torre de control, que l'estiu que ve estarà plenament operativa, ja corona l'estructura. Una potent grua s'ha encarregat de col·locar la cúpula, de trenta tones de pes, al capdamunt de la torre, a 54 metres d'alçada. En total, la nova torre de control de l'aeroport fa 63 metres, una mica més que l'actual, inaugurada l'any 1992.
El Prat de Llobregat

Coronen la nova torre de control de l'aeroport del Prat, que entrarà en servei l'estiu del 2005

Pas endavant en les obres d'ampliació de l'aeroport de Barcelona. La cúpula de la nova torre de control, que l'estiu que ve estarà plenament operativa, ja corona l'estructura. Una potent grua s'ha encarregat de col·locar la cúpula, de trenta tones de pes, al capdamunt de la torre, a 54 metres d'alçada. En total, la nova torre de control de l'aeroport fa 63 metres, una mica més que l'actual, inaugurada l'any 1992.
Actualitzat
La base de ferro i formigó de la torre ja està enllestida, després d'un any d'obres. D'aquí al desembre s'acabarà l'obra civil i durant els mesos següents s'hi instal·laran els aparells tècnics. A la base hi haurà els equips de navegació aèria i a dalt de tot, els controladors que gestionen el trànsit aeri. La nova torre de control està situada entre l'actual pista principal i la tercera pista, a pocs metres de la llacuna de la Ricarda i just davant de l'actual torre, que no encaixa en l'ampliació de l'aeroport. La nova torre ha estat projectada per Bruce Fairbanks i costarà 13 milions d'euros. L'estiu que ve serà operativa. Mentrestant, el trànsit es regularà des la torre actual, inclòs el de la tercera pista que entra en servei a finals d'aquest mes.