Contra la pressió estètica: el govern investiga una marca per vendre només talles XS i S

Ho anuncia en ple 8M i en paral·lel a la decisió de crear un pla d'acció contra la pressió estètica i una comissió per redactar-lo i fer-ne el seguiment

RedaccióActualitzat

El Departament d'Igualtat i Feminismes ha fet públic aquest dimarts que està investigant una marca de moda arran d'una denúncia que l'acusa de vendre només talles petites XS i S.

És una multinacional de la moda que el govern no ha fet pública, però ha assegurat que tot i no ser destinada al públic infantil, a les botigues venen només roba que només es poden posar "dones amb complexió de nenes":

"Les accions obertes per Igualtat i Feminismes busquen determinar la possible discriminació per aparença física en què pot incórrer l'empresa, ja que exclou les persones que fan servir talles mitjanes o grans."

Segons ha informat el govern, això vulnera els drets protegits per la Llei d'Igualtat de Tracte i No-Discriminació, aprovada el 2020, i atempta contra la dignitat de les persones.



Un pla d'acció contra la pressió estètica

El govern ha fet pública aquesta investigació el mateix dia que ha aprovat la creació d'un pla d'acció per combatre la pressió estètica i també d'una comissió interdepartamental per redactar-lo i fer-ne el seguiment.

L'ha fet coincidir amb la celebració del 8M, el Dia Internacional de les Dones, perquè considera que la pressió estètica la pateixen sobretot elles:

"Una pressió estètica que és una forma de violència contra les dones que té per objectiu disciplinar-les: què i quant han de menjar, com han de vestir o com poden evitar que el rostre o el cos expressin l'edat que tenen."

Una resposta política amb 4 eixos

Aquest pla pretén "donar una resposta política a la violència dels cànons estètics" amb la intenció d'eliminar progressivament "els estereotips i les discriminacions de gènere, racials i capacitistes".

El pla contra la pressió estètica es preveu que constarà de 4 eixos: publicitat, consum i alimentació; xarxes socials; cultura i mitjans de comunicació; i àmbit social, inclosos els mons laboral i de l'esport.

El seu objectiu és "incrementar la consciència social sobre l'impacte de la pressió estètica en el benestar físic i emocional" per "avançar cap a una nova normalitat feminista."

En aquesta línia l'Agència Catalana de Consum verificarà si les botigues de roba compleixen la regulació europea que obliga que cada talla, per exemple la XS, la M o la XL, tingui sempre la mateixa mida en centímetres, sigui quina sigui la marca. 

És una de les accions del pla, que també preveu acords amb el món de la moda per garantir que a les botigues hi hagi roba per a cossos de totes les edats i mides. 

 

 

ARXIVAT A:
8MModa
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut