El Prat

Continuen les cancel·lacions de vols a Vueling i augmenta la indignació dels usuaris

El director comercial de Vueling ha demanat disculpes a tots els clients que han patit retards i cancel·lacions les últimes setmanes

RedaccióActualitzat

La companyia aèria Vueling continua acumulant retards i cancel·lacions als seus vols. En les últimes hores s'han repetit les llargues cues als taulells d'informació que té la companyia a l'aeroport del Prat. Els usuaris exigeixen solucions pels retards i les cancel·lacions dels seus vols i demanen que algú intervingui per solucionar aquests problemes. A més del de Barcelona, els aeroports de Màlaga, París, Brussel·les, Astúries, Madrid, Londres, Eivissa i Palma també han patit retards d'hores o anul·lacions de vols de Vueling.

Aquest divendres a la tarda, el director comercial de Vueling, David García Blancas, ha demanat disculpes als usuaris:

"Disculpes a tots els nostres clients que han patit retards i cancel·lacions durant les últimes setmanes. Lamentablement, ahir vam haver de cancel·lar onze vols, i a aquests clients, els estem oferint canvis gratuïts durant els quinze dies, a més del reemborsament. També estem reemborsant les despeses de taxi i d'hotel a tots els clients que no són residents a Barcelona. Tota la companyia de Vueling està bolcada a arreglar la situació actual."

Vueling és la companyia aèria que més vols opera a l'aeroport del Prat. La tensa situació que s'ha viscut a l'aeroport del Prat aquesta setmana s'ha complicat aquest divendres, coincidint amb el primer dia de juliol i la primera gran operació sortida de les vacances d'estiu.

Fins al migdia, s'han registrat sis cancel·lacions de vols i retards superiors a una hora de mitjana en la majoria dels seus vols. Pel que fa a la cancel·lacions, Vueling ha suspès tres vols de sortida de l'aeroport del Prat amb destinació a París, Brussel·les i Màlaga i tres d'arribada,  provinents dels aeroports de Granada, Alacant i Kazan, a Rússia.

L'aerolínia ja fa dies que suma incidències en els seus vols, que Vueling va atribuir inicialment a la vaga de controladors de França, tot i que la resta de companyies que també havien de sobrevolar l'espai aeri francès van operar amb aparent normalitat.

Els sindicats, en canvi, atribueixen els retards i les anul·lacions de vols a la falta de personal i d'avions que arrosega la companyia aèria. Segons aquestes fonts, no hi hauria prou tripulants de reserva ni aparells de reforç per fer front a eventualitats, a causa d'una planificació de vols molt ambiciosa feta per la companyia.

L'Agència Catalana de Consum prepara un nou requeriment d'informació a Vueling i un altre a AENA. La seva responsable, Monserrat Ribera, considera que l'"ens gestor dels aeroports" també ha de donar explicacions.

Els clients afectats també han fet sentir les seves queixes pels retards i cancel·lacions i pel servei al client de Vueling a través de les xarxes socials:



Un dels casos de vols anul·lats és el d'una connexió entre Berlín i l'aeroport del Prat, que havia de sortir de la ciutat alemanya dijous a la nit. Un cop a la terminal, els viatgers s'han trobat que no hi havia ningú de la companyia per atendre'ls. En un primer moment, el vol s'havia reprogramat per a aquest divendres al migdia, però finalment s'ha cancel·lat.

Aquesta setmana, l'Agència Catalana de Consum ha demanat explicacions a Vueling per les nombroses queixes d'usuaris per retards i cancel·lacions.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut