Girona / Banyoles

Continua el judici amb la declaració d'agents dels mossos i de la guàrdia civil

Amb la declaració de diversos agents dels mossos d'esquadra i de la guàrdia civil continuarà avui al Pavelló Firal de Girona el judici pel naufragi de Banyoles. Ahir els responsables de les drassanes i dels tallers de motorització de la barca van negar haver fets els forats que en van provocar l'enfonsament.

Actualitzat
Tant els constructors de la barca "L'Oca" com l'empresa que la va motoritzar, s'han desentès totalment dels forats de ventilació que van provocar el naufragi. Diuen que no figuraven en el projecte inicial i que es van fer per iniciativa dels seus propietaris. Simó Rodríguez, copropietari de la barca, volia un catamarà elèctric amb potència i autonomia per fer 14 viatges diaris per l'estany de Banyoles. Per això, Josep Manel Pons, l'empresari contractat per motoritzar el vaixell, li va proposar un motor més potent i el doble de bateries. Tallers Pons va encarregar el disseny de l'electrificació del catamarà a Antoni Bordetas, un electricista nàutic de Banyoles amb molta experiència. Però Simó Rodríguez no va acceptar la proposta de Bordetas de refrigerar la sala de bateries amb tubs que sortissin per coberta, perquè feien lleig i es perdien 4 seients de passatge. Rodríguez volia que els tubs sortissin per popa. Bordetas li va dir que era una solució, però que els forats a popa els fes Esteve Rabassa, el constructor del buc, que era qui hi entenia. Amb tot això, Rabassa, propietari de les drassanes Polimar 2000, va negar saber que un operari seu, Miguel Bernal, hagués fet els forats de popa, perquè no tenia formació per prendre decisions d'aquesta mena. Rabassa també va negar haver coaccionat la declaració de Bernal i ha assegurat que Rodríguez era l'autèntic director d'obra.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut