Companyies afectades i com reclamar per la vaga del personal d'Iberia al Prat

Companyies afectades i com reclamar per la vaga del personal d'Iberia al Prat

Companyies afectades i com reclamar per la vaga del personal d'Iberia al Prat

Redacció Actualitzat
TEMA:
Aeroports
Imatge d'arxiu d'una vaga a l'aeroport del Prat (EFE)

Imatge d'arxiu d'una vaga a l'aeroport del Prat (EFE)

Cap de setmana de vaga a l'aeoport del Prat. La protesta del personal de terra d'Iberia tira endavant i AENA recomana als usuaris que s'informin de l'estat del seu vol abans d'anar a l'aeroport.

Les primeres hores de vaga del personal de terra d'Iberia es veiuen amb tranquilitat. La companyia ha afirmat en un comunicat que el seguiment és només d'un 10% de la plantilla i que la jornada es desenvolupa amb total normalitat. El comitè d'empresa d'Iberia Airport Services, en canvi, assegura que dos de cada tres treballadors de la plantilla segueixen la vaga.

L'aturada afecta totes les companyies a les quals dona servei Iberia:

- Air China
- Air Lingus
- Air Nostrum
- American Airlines
- British Airways
- Czech Airlines
- El Al Israel Airlines
- Emirates
- Ibèria
- Latam
- Level
- Turkish Airlines
- Vueling

La més perjudicada és Vueling, que ja ha precancel·lat 112 vols per al cap de setmana. La paradoxa és que, Iberia, en canvi, n'ha cancel·lat 6, ja que només opera el pont aeri amb Madrid. Altres aerolínies, com American Airlines, informen els passatgers que viatgen dissabte o diumenge que canvïin el vol.


Recomanacions als afectats per la vaga

L'Agència Catalana del Consum ha enviat un requeriment informatiu a Iberia i Vueling i recorda els drets que tenen els passatgers en cas de cancel·lació.

Consum recorda als consumidors que els seus drets com a passatgers de transport aeri estan emparats pel Reglament europeu 261/2004 que té com a objectiu protegir els usuaris en casos de cancel·lacions.

 

En concret, recorden que en cas de candel·lació, retard o denegació d'embarcament la companyia ha d'informar dels drets al passatger, també de la compensació a la qual poden optar.

Retard
- De 2 a 3 hores: dret a menjar i begudes
- Si arribeu al destí final amb 3 hores de retard o més, teniu dret a una compensació econòmica d'entre 250 i 600€, en funció de la distància del vol (excepte que el retard hagi estat provocat per circumstàncies extraordinàries i inevitables)
- Quan el retard sigui superior a 5 hores, es pot desistir del vol i recuperar l'import del bitllet
- Si el vol surt l'endemà o dies més tard, teniu dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos)
- La compensació econòmica es redueix a la meitat en cas que accepteu un vol alternatiu que us permeti arribar a destí amb poques hores de diferència

Cancel·lació
- Si la companyia aèria cancel·la el vol, podeu escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu
- Us han d'oferir menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació gratuïtament
- Si el transport alternatiu surt l'endemà o dies més tard, també teniu dret a allotjament (amb els desplaçaments inclosos)
- També us podria correspondre una compensació econòmica d'entre 250 i 600 €

Incidències amb l'equipatge
- En cas de danys, retard en l'entrega, pèrdua o destrucció de l'equipatge facturat, abans de marxar de l'aeroport ompliu l'Informe d'Irregularitat d'Equipatge (PIR) en el taulell de la companyia per fer una exposició dels fets i identificar el vostre equipatge, de manera que se'n pugui fer el seguiment.

Consum recomana que si la companyia aèria no respecta aquests drets, es demani el full oficial de reclamació o es reclami a l'empresa per algun mitjà que deixi constància (formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.)

Consum també posa a disposició la web consum.gencat.cat i l'aplicació per a dispositius mòbils Infoconsum, per trobar totes les recomanacions i reclamacions per cancel·lacions, retards o pèrdua d'equipatges.

Els usuaris també poden obtenir informació en el telèfon d'atenció ciutadana 012 de dilluns a divendres, de 8 a 22 h.


AENA pren mesures

A la protesta dels vigilants dels filtres de seguretat, que ja fa dues setmanes que està en marxa, demà i diumenge s'hi sumaran les aturades del personal de terra d'Iberia.

Per minimitzar els efectes de la vaga, AENA incrementarà la seguretat i el personal del servei mèdic i d'atenció a l'usuari a l'aeroport del Prat, i els restaurants podran obrir més estona. A més, l'agència de seguretat aèria, AESA, hi enviarà inspectors per comprovar que les aerolínies compleixen els drets dels passatgers.

Segons les estimacions d'AENA prèvies a les cancel·lacions de les aerolínies, aquest cap de setmana havien de passar per l'aeroport gairebé 400.000 passatgers.

ARXIVAT A:
Aeroports

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS