Comencen les proves a la tercera pista de l'aeroport del Prat

El mes d'agost estarà plenament operativa l'esperada tercera pista de l'aeroport de Barcelona, al Prat de Llobregat. Actualment, ja està totalment asfaltada i s'hi estan acabant d'instal·lar els sistemes de balisament. A més, han començat les proves per calibrar els sistemes de radioajuda que han de permetre l'aterratge dels avions. Un Falcon 20 equipat per comprovar els sistemes de radioajuda fa maniobres d'aproximació i aterratge sobre la nova pista, a diferents altures, per determinar com hi hauran d'aterrar els avions comercials.
El Prat de Llobregat

Comencen les proves a la tercera pista de l'aeroport del Prat

El mes d'agost estarà plenament operativa l'esperada tercera pista de l'aeroport de Barcelona, al Prat de Llobregat. Actualment, ja està totalment asfaltada i s'hi estan acabant d'instal·lar els sistemes de balisament. A més, han començat les proves per calibrar els sistemes de radioajuda que han de permetre l'aterratge dels avions. Un Falcon 20 equipat per comprovar els sistemes de radioajuda fa maniobres d'aproximació i aterratge sobre la nova pista, a diferents altures, per determinar com hi hauran d'aterrar els avions comercials.
Actualitzat
De moment, les proves es fan sobre la capçalera 25, situada al límit amb el terme de Viladecans. D'aquí a quinze dies es repetiran a l'altra capçalera, sempre aprofitant el moment en què no vola cap altre avió. Mentre s'acaba d'enllestir la tercera pista, continuen les obres de la resta de projectes previstos en l'ampliació de l'aeroport. Actualment es fan els moviments de terres de la nova terminal entre pistes i han començat els fonaments de la nova torre de control, que ha d'estar acabada d'aquí a un any.

NOTÍCIES RELACIONADES